کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

آیا روغن زیتون اصل طعم بدی به غذا می دهد؟

کلی با خودتان کلنجار می‌روید که روغن زیتون را با این قیمت بالا بخرید یا نخرید و در نهایت به خاطر سلامت خود و فرزندان‌تان تصمیم می‌گیرید که روغن زیتون را تهیه کنید. ولی وقتی با آن غذا درست میکنید می‌بینید طعم غذای شما را بد کرده است به طوری که حتی بچه های‌تان حاضر نیستند از آن غذا بخورند.

این جاست که راه حل را در طعم دار کردن روغن زیتون می‌بینید و سعی می‌کنید با افزودنی هایی مثل سیر، تخم گشنیز، رزماری و چوب دارچین روغن زیتون‌تان رراو مزه دار کنید ولی متاسفانه بهتر نمی‌شود هیچ، از روز اولش هم بدتر می‌شود و بدر تر از همه اینکه دیدگاهتان هم نسبت به روغن زیتون به طور کلی خراب میشود. در صورتیکه روغن زیتون با کیفیت هیچگاه طعم و بوی بد به غذای شما نمی‌دهد و اتفاقاً طعم و بافت غذای شما را خیلی بهتر می‌کند.

نت های طعمی یا چشایی روغن زیتون فرابکر را می‌توان در دسته میوه‌ای، تلخ و تند طبقه‌بندی کرد. زیتون یک میوه است، بنابراین منظور از طعم میوه‌ای، طعم میوه زیتونی است که روغن از آن تهیه شده است. زیتون تازه چیده شده بسیار تلخ است و در تمام روغن‌های زیتون فرابکر، تلخی ملایمی وجود دارد که البته ناخوشایند نیست. از تندی روغن زیتون اغلب با عنوان «فلفلی» یاد می‌شود و ناشی از ترکیبات فنولی موجود در روغن زیتون است که برای سلامتی مفید می‌باشد.

درست است که ممکن است برخی از طعم‌های ظریف روغن زیتون فرابکر در حین پخت و پز از بین برود، اما این هم درست است که هر چیزی که با روغن زیتون خوب پخته شود، نسبت به پخته شدن با روغن به اصطلاح خنثی طعم بهتری خواهد داشت. روغن زیتون فرابکر می تواند در برابر دماهای بالا تا حدود 204 درجه سانتیگراد مقاومت کند.

تفاوت کلیدی بین استفاده از روغن زیتون و روغن های گیاهی تصفیه شده، در عطر و طعم آن نهفته است. روغن زیتون تنها یک روغن پخت و پز نیست؛ بلکه ماده ای است که می تواند طعم سنتی غذاهای مورد علاقه شما را بهبود بخشد. هیچ روغن دیگری نمی تواند با پیچیدگی ارگانولپتیکی (ویژگی های حسی یک ماده غذایی، مانند بو، طعم، رنگ، ظاهر، بافت) روغن زیتون برابری کند، به خصوص با در نظر گرفتن گونه های متعدد زیتون که هر کدام از نظر طعم دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

توجه داشته باشید که ما هر زمان به روغن زیتون اشاره می کنیم، همیشه منظورمان روغن زیتون فرابکر است و در نظر ما اگر روغن زیتونی، فرابکر نباشد، ارزشش را ندارد.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه