کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

مقایسه روغن کانولا و روغن کنجد بر کنترل گلیسمی و عملکرد کبد در بیماران دیابتی

  • مقایسه روغن کانولا و روغن کنجد بر کنترل گلیسمی و عملکرد کبد در بیماران دیابتی

مقاله "مقایسه روغن کانولا با روغن کنجد و روغن کنجد-کانولا بر کنترل گلیسمی و عملکرد کبد در بیماران دیابتی نوع ۲: یک آزمایش متقابل سه‌گانه تصادفی و سه بعدی" توسط حمیدرضا رئیسی-دهکردی و همکارانش در مجله بررسی تحقیقات متابولیسم و دیابت در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر شده است.

در این مقاله، نویسندگان به بررسی تأثیر روغن کانولا در مقایسه با روغن کنجد و روغن کنجد-کانولا بر کنترل گلیسمی و عملکرد کبد در بیماران دیابتی نوع ۲ می‌پردازند. در این آزمایش متقابل سه‌گانه تصادفی و سه بعدی، ۴۵ بیمار دیابتی نوع ۲ شرکت کردند و به صورت تصادفی به یکی از سه گروه روغن کانولا، روغن کنجد و روغن کنجد-کانولا تخصیص داده شدند.

نتایج نشان می‌دهند که مصرف روغن کنجد باعث کاهش قابل توجهی در سطح قند خون و همچنین بهبود عملکرد کبد می‌شود، در حالی که روغن کانولا و روغن کنجد-کانولا نتوانستند این تأثیرات را نشان دهند. همچنین، مصرف روغن کنجد باعث کاهش معنی‌داری در سطح تری‌گلیسرید و همچنین افزایش معنی‌داری در سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود، در حالی که روغن کانولا و روغن کنجد-کانولا این تأثیرات را نشان ندادند.

به طور کلی، این مقاله نشان می‌دهد که مصرف روغن کنجد می‌تواند بهبود قابل توجهی در کنترل گلیسمی و عملکرد کبد در بیماران دیابتی نوع ۲ داشته باشد، در حالی که روغن کانولا و روغن کنجد-کانولا تأثیرات مشابهی را نداشتند.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه