کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

بایدها و نبایدهای روغن زدن به موها

  • بایدها و نبایدهای روغن زدن به موها

بعد از یک روز کاری شلوغ و پر استرس، هیچ‌چیزی به اندازه یک ماساژ آرامش‌بخش سر نمی‌چسبد. فرقی نمی‌کند که زندگی چطور شما را به هم بریزد، روغن زدن به موها همیشه می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر با آن کنار بیایید. مراقبت صحیح از مو، تارهای موی شما را تغذیه کرده و آن‌ها را سالم نگه می‌دارد.

روغن تراپی مو، سنت ارزشمندی‌ست که از نسل‌های گذشته تا به امروز، سینه به سینه به ما رسیده، اما متأسفانه، در این مسیر، اشتباهات و باورهای غلطی هم دست‌به‌دست چرخیده است. این مطلب، نکات کاربردی برای روغن‌زدن مو را با شما به اشتراک می‌گذارد تا بتوانید بیشترین بهره را از این سنت قدیمی ببرید. اما قبل از هر چیز، بیایید ببینیم روغن‌زدن مو به چه معناست.

  • هر چند وقت یک با باید موهایتان را روغن بزنید؟
  • چه مقدار روغن باید به کار ببرید؟
  • چطور باید روغن موی مناسب را انتخاب کنید؟

اگر همین سوال‌های رایج درباره روغن‌زدن مو ذهن شما را هم درگیر کرده است، جای درستی آمده‌اید! حالا وقت آن است تا در کنار هم یک سری بایدها و نبایدهای مهم را مرور کنیم تا تمام نگرانی های شما رفع شود و با خیال راحت از این سنت قدیمی لذت ببرید.

روغن درمانی یا روغن تراپی مو چیست؟

روغن تراپی مو، هنر آغشته کردن تارها و پوست سر با روغن‌های طبیعی برای به حداکثر رساندن رطوبت‌رسانی، درخشندگی و سلامت کلی مو است. این عمل با مرطوب‌سازی و تغذیه‌ی پوست سر، زمینه‌ی رشد موهای سالم را فراهم می‌کند و خشکی آن را به حداقل می‌رساند. بنابراین، روغن زدن منظم، نه تنها از آسیب به موها جلوگیری می‌کند، بلکه به رشد سالم آن‌ها نیز کمک می‌رساند.

بایدها و نبایدهای روغن زدن به موها

نوع موهای خود را بشناسید

ebec384a2ff92ef91bd28d508f2c5563.webp

روغن زدن، راهی عالی برای تقویت و درخشش موهاست، اما قبل از اینکه سراغ بطری روغن بروید، مهم است که به خواسته‌های موهای خودتان گوش دهید. موهای خشک یا آسیب‌دیده تشنه‌ی رطوبت‌اند و نیاز به روغن زدن مکرر، شاید هفته‌ای یک یا دو بار، دارند. موهای چرب به خاطر چربی طبیعی خود، نیاز به روغن‌زدن کمتری دارند. علاوه بر این، با شناخت نوع مو، می‌توانید بهترین روغن‌ها را بر اساس ترکیباتشان و نیازهای پوست سر خود انتخاب کنید.

مواد تشکیل دهنده روغن مو را بشناسید

7e77d5a5e9769427cdf36b38e9f4ad23.webp

دیگر فریب تبلیغات رنگارنگ و توصیه‌های غیرکارشناسی را نخورید! موهای هر کسی با دیگری متفاوت است و طبیعتا نیازهای متفاوتی دارد. استفاده از روغن موی اشتباه، نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه ممکن است به موهایتان آسیب هم بزند.  دنیای روغن‌های مو، دنیایی پر از تنوع و شگفتی است. هر روغنی با ترکیبات منحصر به فرد خود، فواید و مزایای خاصی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. قبل از خرید، باید با فواید روغن‌های مختلف بر اساس ترکیباتشان و نوع موی خود آشنا شوید. خوشبختانه، با تنوع بی‌نظیری که محصولات برندهایی مثل عصاری داروئی ارائه می‌دهند، پیدا کردن روغن مناسب برای هر نیازی آسان‌تر از همیشه شده است.

موهایتان را قبل از شستشو، روغن بزنید!

احتمالاً روغن زدن مو قبل از شستشو، در برنامه‌ی مراقبت از موهای شما وجود دارد. اما چرا این کار اهمیت دارد؟ شامپوها، با اینکه موهای ما را تمیز می‌کنند، گاهی باعث خشکی و وز شدن آن‌ها می‌شوند. روغن زدن قبل از شستشو، حکم یک سرم مغذی را برای موهایتان دارد. با این کار، رطوبت و مواد مغذی به موهایتان می‌رسد، خشکی و وز آن‌ها گرفته می‌شود و درخششی خیره‌کننده پیدا می‌کنند. البته انجام این کار هر بار قبل از شستشو شاید برای همه امکان‌پذیر نباشد. اما تلاش کنید حداقل دو بار در هفته، پوست سر خود را با روغن ماساژ دهید. اگر موهای چربی دارید، دفعات روغن زدن را کمتر کنید.

روغن را بیش از حد روی پوست سر خود نگه ندارید

حکایت قدیمی "هرچه بیشتر، بهتر" برای ماندن روغن روی سر، چندان با توصیه‌ی متخصصان مراقبت از مو و پوست سر همخوانی ندارد. باید بدانیم که نگه داشتن بیش از حد روغن روی سر، نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه می‌تواند به ضرر موهایتان هم تمام شود. روغن می‌تواند گرد و غبار و آلودگی‌ها را جذب کند و باعث بسته شدن منافذ پوست سر و و ایجاد جوش و التهاب شود. بسته به نوع روغن و نیاز موهایتان، بین 30 دقیقه تا 4 ساعت زمان مناسبی برای ماندن روغن روی سر است. در این مدت، مواد مغذی روغن به خوبی به مو و پوست سر نفوذ می‌کنند و نیازی به ماندن طولانی‌تر نیست. حتی اگر عادت دارید که شب‌ها روغن بزنید و بخوابید، باز هم این نکته را رعایت کنید. بعد از بیدار شدن، هرچه سریع‌تر موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده مناسب بشویید تا روغن به طور کامل از بین برود.

روغن را به مقدار مناسب استفاده کنید

وقتی به روغن زدن مو می‌رسیم، گاهی فکر می‌کنیم هرچه بیشتر، بهتر! اما حقیقت این است که کیفیت کار مهم‌تر از کمیت آن است. روغن را به اندازه‌ای استفاده کنید که هم پوست سر و هم ساقه‌ی مو را به خوبی بپوشاند، بدون اینکه چکه کند یا روی بالش‌تان ردی از آن بماند. یادتان باشد هرچه روغن بیشتری استفاده کنید، برای شستن آن هم به شامپوی بیشتری نیاز دارید، که در نهایت می‌تواند موهایتان را خشک کند. خب، این اصلا نتیجه‌ای نیست که از روغن زدن بخواهیم بگیریم، درست است؟

یک نکته‌ی کلیدی دیگر: کمی گرم کردن روغن قبل از استفاده، به نفوذ بهتر آن به عمق پوست سر و آبرسانی موثرتر کمک می‌کند.

موهایتان را بعد از روغن زدن محکم نبندید

روغن زدن اصولی می‌تواند به تغذیه و درخشندگی موهای شما کمک کند. اما یک مرحله‌ی مهم پس از روغن زدن وجود دارد که رعایت آن به حفظ سلامت موهایتان بسیار کمک می‌کند: نحوه‌ی بستن و حالت‌دهی به مو. هنگام روغن زدن، کوتیکول‌های مو (لایه‌ی خارجی) باز می‌شوند تا مواد مغذی روغن را به خود جذب کنند. اگر بعد از ماساژ، موهای خود را خیلی محکم ببندید، فشار و کشش زیادی به کوتیکول‌ها و ریشه‌های مو وارد می‌شود. این فشار می‌تواند منجر به ریزش موی بیشتر از حد معمول شود. همین اصل در مورد شانه زدن موهای آغشته به روغن نیز صادق است. شانه زدن با فشار زیاد در این حالت، می‌تواند باعث آسیب و شکنندگی مو شده و ریزش مو را تشدید کند.

همیشه روغن‌های کاملا طبیعی بخرید

شما به خوبی از مزایای مراقبت طبیعی مو آگاهید. پس زمانی‌که صحبت از روغن مو به میان می‌آید، به سراغ گزینه‌ی کاملا طبیعی بروید. محصولی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی مضر مانند پارابن، سولفات، روغن معدنی و مواد مصنوعی باشد. بهترین راه برای انتخاب روغن موی مناسب، توجه به ترکیبات و انتخاب محصولی است که به رفع دغدغه‌های شما درباره‌ی موهایتان کمک کند. محصولات مراقبت از موی عصاری داروئی با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و کاملا عاری از مواد شیمیایی که می‌توانند به مو یا پوست سر شما آسیب بزنند، هستند.

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که ماساژ سر با روغن های طبیعی می‌تواند برای سلامت موهایمان مفید باشد. اما اشتباهات رایجی در روغن زدن وجود دارد که اغلب از آن‌ها غافل می‌شویم. حتی اگر اهمیت روغن زدن را درک کنیم، دانستن نحوه‌ی درست انجام آن، کلید رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب است. به هر حال، موهای شما تاجی هستند که هرگز از سر بر نخواهید داشت! آن‌ها سزاوار تغذیه و مراقبت درست هستند.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه