کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

8 مورد از خواص روغن درخت چای برای پوست

  • 8 مورد از خواص روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای ممکن است به درمان چندین عارضه پوستی، از زخم های باز گرفته تا التهاب عمومی، کمک کند. قبل از استفاده از آن، حتما یک تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی کند.

روغن درخت چای یک روغن طبیعی است که فواید زیادی برای پوست دارد و جایگزین مناسبی برای روش‌های درمانی رایج به شمار می رود.

روغن درخت چای را می توان برای درمان بیماری ها و علائمی که پوست، ناخن و مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را به عنوان ضد بو، دفع کننده حشرات یا دهانشویه به کار برد. مصرف موضعی روغن درخت چای می تواند برخی از مشکلات پوستی را درمان کرده یا ظاهر کلی پوست شما را بهبود بخشد.

خواص روغن درخت چای برای پوست چیست؟

روغن درخت چای با تسکین و بهبود مشکلات پوستی مختلف به داشتن پوستی سالم کمک می کند. اما در استفاده از روغن درخت چای به چند نکته احتیاطی توجه کنید:

هرگز نباید روغن درخت چای را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید. رقیق کردن این روغن با روغن حامل مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ضروری است.

به ازای هر 1 تا 2 قطره روغن درخت چای، 12 قطره روغن حامل اضافه کنید.

همچنین هنگام استفاده از روغن درخت چای در اطراف چشم احتیاط کنید. تماس مستقیم روغن با چشم می تواند باعث قرمزی و سوزش شود.

قبل از استفاده از روغن درخت چای، یک تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست شما به روغن درخت چای واکنش نشان نمی دهد.

خشکی پوست و اگزما

روغن درخت چای با کاهش خارش و التهاب به تسکین خشکی پوست کمک می‌کند. همچنین، در پژوهش ها نشان داده شده است که در درمان اگزما نسبت به کرم های کلوبتازون بوتیرات و اکسید روی (زینک اکساید)  موثرتر است.

نحوه مصرفچند قطره روغن درخت چای را با مقدار کمی مرطوب کننده یا روغن حامل مخلوط کنید. این مخلوط را بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام و حداقل یک بار دیگر در روز روی نواحی آسیب دیده بمالید.

پوست چرب

خواص ضدعفونی کننده روغن درخت چای ممکن است به کنترل چربی پوست کمک کند . در مطالعه کوچکی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، شرکت کنندگانی که به مدت ۳۰ روز از کرم ضد آفتاب حاوی روغن درخت چای استفاده کردند، در چربی پوستشان بهبودی حاصل شد.

نحوه مصرفچند قطره روغن درخت چای را به تونر، مرطوب کننده یا ضد آفتاب خود اضافه کنید.  همچنین می توانید برای درست کردن یک ماسک خانگی دو قطره روغن درخت چای را با خاک رس بنتونیت (گِل ارمنی) مخلوط کنید.

خارش پوست

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، برای تسکین ناراحتی ناشی از خارش پوست مفید است. این روغن پوست را تسکین می‌دهد و همچنین می تواند به بهبود عفونت هایی که باعث خارش پوست می شوند کمک کند.

مطالعه کوچکی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که روغن درخت چای در کاهش خارش پلک چشم موثر است. در این مطالعه، پمادی حاوی ۵ درصد روغن درخت چای روی پلک شرکت کنندگان ماساژ داده شد. خارش شانزده نفر از ۲۴ شرکت کننده به طور کامل برطرف شد. در هشت نفر دیگر نیز بهبودی مشاهده شد.

نحوه مصرف: چند قطره روغن درخت چای را با مرطوب کننده یا روغن حامل مخلوط کرده و چند بار در روز روی پوست خود بمالید.

التهاب

روغن درخت چای خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین و التیام پوست دردناک و تحریک شده کمک می‌کند. همچنین ممکن است به کاهش قرمزی و تورم کمک کند.

پژوهشی نشان می‌دهد که روغن درخت چای می‌تواند التهاب پوست ناشی از حساسیت پوستی به نیکل را کاهش دهد. در این مطالعه از روغن درخت چای خالص روی پوست استفاده شد، اما معمولا توصیه می‌شود قبل از استفاده از روغن درخت چای روی پوست، آن را با یک روغن حامل رقیق کنید.

نحوه مصرف: ۱ قطره روغن درخت چای را به یک روغن حامل یا مرطوب کننده اضافه کنید و چند بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

عفونت، بریدگی و بهبود زخم

روغن درخت چای به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی، به بهبود زخم کمک می‌کند.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، روغن درخت چای به بهبود زخم‌های ناشی از باکتری کمک می‌کند. این مطالعه بر روی ۱۰ نفر انجام شد و برای درمان زخم آنها از روغن درخت چای همراه با درمان‌های معمول استفاده کردند. نتیجه آن شد که زمان بهبود زخم در ۹ نفر از آنها نسبت به افرادی که فقط از درمان‌های معمول استفاده کرده بودند، کاهش یافت.

نحوه مصرف: ۱ قطره روغن درخت چای را با کرم ترمیم کننده زخم مخلوط کرده و طبق دستور پزشک در طول روز استفاده کنید.

مشکلات پوست سر

روغن درخت چای با پاکسازی مواد شیمیایی و سلول های مرده از پوست سر به درمان شوره سر.کمک می‌کند. استفاده از روغن درخت چای روی مو نیز ممکن است به سلامت و رطوبت آن کمک کرده و باعث رشد بهینه آن شود.

نحوه مصرفمخلوطی از روغن درخت چای و یک روغن حامل را روی مو و پوست سر خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس از شامپو روغن درخت چای که حاوی ۵ درصد روغن درخت چای است استفاده کنید. به مدت چند دقیقه آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید. در انتها از نرم کننده روغن درخت چای استفاده کنید.

جوش و آکنه

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، یک انتخاب محبوب برای درمان جوش و آکنه است. باور عمومی بر این است که این روغن می‌تواند از قرمزی، تورم و التهاب بکاهد. حتی ممکن است به پیشگیری و محو جای جوش نیز کمک کرده و پوستی صاف و بدون لک برای شما به ارمغان بیاورد.

نحوه مصرف۳ قطره روغن درخت چای را در 60 میلی‌لیتر روغن فندق افسون‌گر رقیق کزده و در طول روز از آن به عنوان تونر استفاده کنید. همچنین می توانید از شوینده صورت، مرطوب کننده و محصولات موضعی حاوی روغن درخت چای استفاده کنید.

پسوریازیس

مصرف روغن درخت چای برای پسوریازیس از پشتوانه علمی کافی برخوردار نیست. با این حال، برخی شواهد غیررسمی نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است در درمان علائم پسوریازیس، مانند عفونت و التهاب، و همچنین تقویت سیستم ایمنی مفید باشد.

نحوه مصرف: ۱ تا ۲ قطره روغن درخت چای را در مقدار کمی از روغن حامل رقیق کنید. چند بار در روز آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

انواع روغن درخت چای

روغن درخت چای با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد، بنابراین خرید روغن صد در صد طبیعی و بدون مواد افزودنی اهمیت دارد. در صورت امکان، روغن درخت چای ارگانیک خریداری کنید و همیشه از یک برند معتبر خرید کنید. به دنبال روغنی باشید که غلظت Terpinen (ترپینن) آن حدود 10 تا 40 باشد زیرا این ماده اصلی ضد عفونی کننده روغن درخت چای است.

سخن پایانی

معمولا بعد از چند روز استفاده مداوم از روغن درخت چای باید شاهد شروع بهبود علائم باشید. البته ممکن است بهبود کامل برخی عوارض پوستی زمان بیشتری طول بکشد. شما می‌توانید برای پیشگیری از عود کردن این عوارض، مصرف روغن درخت چای را همچنان ادامه دهید.

پیشنهاد می‌شود افرادی که قصد استفاده از روغن درخت چای را دارند، ابتدا یک تست حساسیت پوستی انجام دهند و سپس برای پیشگیری از تحریک بیشتر، روغن درخت چای را با دقت رقیق کنند. همچنین می‌توانید محصولاتی را خریداری کنید که از قبل با روغن درخت چای مخلوط شده‌اند. این کار باعث می‌شود مطمئن شوید که غلظت مناسبی را به دست آورده‌اید.

در صورتی که علائم شما برطرف نشد یا حتی بدتر شد یا در حال حاضر علائم شدیدی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه