کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

چگونه اسپری دافع حشرات خانگی بسازیم؟

  • چگونه اسپری دافع حشرات خانگی بسازیم؟

در این مقاله می‌آموزیم که چگونه با استفاده از مواد طبیعی یک اسپری دافع حشرات خانگی درست کنیم و تابستانی بدون حشره برای خود رقم بزنیم.

هوا هنوز گرم نشده و تابستان فرا نرسیده است که از دست پشه‌های مزاحم و سایر حشرات ناخواسته کلافه می‌شویم. منظورمان مگس‌ها، مورچه‌ها، عنکبوت‌ها، کنه‌ها و سایر حشره های مزاحم است. خوشبختانه راه‌هایی برای پیشگیری از خراب شدن تفریح تابستانی ما توسط این حشرات وجود دارد و همه چیز با جایگزین کردن حشره کش‌ها و محصولات دافع حشرات شیمیایی با روغن درخت چای و سایر اسانس‌های روغنی شروع می‌شود.

با این روش، از اینکه به طور طبیعی از شر حشرات خلاص شده‌اید، احساس خوبی خواهید داشت. همچنین، این نکته را هم نباید نادیده گرفت که این روغن‌ها سرشار از عطرهای دلپذیر و فواید سلامتی هستند که باعث می‌شود احساس فوق‌العاده‌ای به شما دست بدهد. واقعا چه چیزی می‌تواند بهتر از رؤیای یک تابستان بدون حشره باشد؟ اما تا زمانی که به چنین بهشت ایده‌آلی دست یابید، این اطلاعات ضروری کارتان را راه می‌اندازد.

روغن درخت چای و پشه ها

هیچکس دلش نمی‌خواهد تبدیل به یک آهنربای پشه شود، به ویژه با وجود ویروس نیل غربی، که همچنان آن را به عنوان مهم‌ترین بیماری منتقل شده توسط پشه در سراسر ایالات متحده می‌شناسیم. در حالی که از هر ده نفر مبتلا به این ویروس، هشت نفر هیچ علامتی را نشان نمی دهند، اما افرادی که دارای علامت هستند ممکن است دچار تب و بیماری های جدی شده و در موارد شدیدتر حتی جان خود را دست بدهند. همین یک دلیل برای ما کافی است که بخواهیم ذخیره زیادی از مواد دفع کننده حشرات در خانه داشته باشیم. بنابراین به جای رفتن به فروشگاه برای خرید محصولات گران قیمتی که پر از مواد شیمیایی هستند می‌توانیم از روغن درخت چای استفاده کنیم.

خواستگاه روغن درخت چای (که به روغن پوست‌کاغذی هم معروف است) سرزمین استرالیا است. این روغن را با خاصیت ضد عفونی کننده، ضد میکروبی و ضد التهابی اش می‌شناسیم و نه تنها پشه ها بلکه کنه ها، زنبورها، ساس‌های تخت خواب، کک ها، مورچه های آتشین و عنکبوت ها را دفع می کند. روغن درخت چای ناراحتی ناشی از درد و تورم را کاهش می دهد و از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند. همچنین در کاهش خارش بسیار مفید است.

اسانس‌های روغنی دافع حشرات

اسانس‌های روغنی. همان چیزی که آن را به خاطر خواص مفید و آرامش بخشی که برای ما انسان ها به همراه دارد می‌شناسیم، درواقع برای پشه‌ها و حشرات دیگر زجرآور است. این برترین اسانس‌های روغنی را برای دور نگه داشتن این موجودات مزاحم امتحان کنید.

نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی یک دفع کننده عالی پشه است. دلیلش این است که هر نوع بوی نعناع برای حس بویایی پشه ناخوشایند است (آنها رطوبت، عرق، عطر و این جور چیزها را ترجیح می دهند). برای رسیدن به حداکثر محافظت، می توانید این روغن را روی پوست خود بمالید، آن را با روغن دیگری مخلوط کنید یا حتی برگ های نعناع را له کرده و روی پوست خود بمالید.

فرنجمشک و اکالیپتوس

در حالی که این ترکیب ما را به آسمان‌ها می‌برد اما برای پشه‌ها یا سایر حشرات، بسیار ناخوشایند است. بوی اکالیپتوس، حس بویایی پشه ها را مختل کرده و پیدا کردن غذا را برایشان دشوار می کند. برای همین از این رایحه خوششان نمی‌آید. اکالیپتوس همچنین کنه‌ها، مگس‌ریزه‌ها و شن‌مگس‌ها را دفع می کند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یک روغن محبوب است که به آرامش و خواب بهتر انسان کمک می کند. اما پشه‌ها، به دلیل بویی که دارد به هر قیمتی از آن دوری می‌کنند. برای دور نگه داشتن پشه ها (یا دلپذیر کردن فضای محیط) می توانید اسطوخودوس را در باغچه یا باغ خود بکارید یا آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر روی پوست خود بمالید.

نحوه ساخت یک اسپری دفع حشرات خانگی

مواد لازم برای ساخت اسپری خانگی دافع حشرات

  • یک بطری اسپری
  • ۲۰ قطره روغن سیترونلا
  • ۲۰ قطره روغن اسطوخودوس
  • ۲۰ قطره روغن درخت چای
  • ۲۰ قطره روغن علف لیمو
  • ۲۰ قطره روغن شمعدانی
  • ۱ قاشق چایخوری روغن چریش (اختیاری)
  • ۱ قاشق غذاخوری ودکا یا اتانول ۹5٪
  • آب مقطر

طرز تهیه و استفاده از اسپری خانگی دافع حشرات

 ابتدا تمام روغن‌های اساسی را داخل بطری اسپری بریزید.  سپس الکل را به بطری اضافه کنید. (به دلیل ته نشین شدن احتمالی روغن‌ها، هر بار قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.) اسپری را روی تمام نواحی بدن که در معرض گزش حشرات هستند، اسپری کنید. روی دست ها، پاها، بازوها، گردن و به طور کلی هر ناحیه‌ای که با لباس پوشیده نشده است را با دقت اسپری بزنید.

با رعایت این نکات، تنها ضیافتی که تابستان امسال برگزار خواهد شد، یک باربیکیوی خوشمزه خواهد بود، نه پشه‌هایی که روی شما مهمانی بگیرند.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه