کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

مقایسه روغن رزماری و مینوکسیدیل ۲ درصد برای درمان ریزش مو

  • مقایسه روغن رزماری و مینوکسیدیل ۲ درصد برای درمان ریزش مو

روغن رزماری در مقایسه با مینوکسیدیل ۲ درصد برای درمان آلوپسی آندروژنیک: یک آزمایش تصادفی مقایسه‌ای

یونس پناهی و همکاران. اسکین‌مد، ژانویه-فوریه ۲۰۱۵.

این مطالعه به بررسی اثربخشی روغن رزماری در درمان آلوپسی آندروژنیک (AGA) و مقایسه آن با مینوکسیدیل ۲ درصد پرداخته است. رزماری یک گیاه دارویی با فعالیت‌های متنوع، از جمله افزایش عملکرد میکروکاپیلار است. در این مطالعه، بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنیک به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه روغن رزماری (n = 50) و گروه مینوکسیدیل ۲ درصد (n = 50) برای مدت ۶ ماه. پس از بازدید اولیه، بیماران برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی هر ۳ ماه به کلینیک بازگشتند. ارزیابی حرفه‌ای استاندارد میکروفوتوگرافی از هر داوطلب در بازه زمانی اولیه و پس از ۳ و ۶ ماه از آزمایش انجام شد.

نتایج نشان داد که در نقطه پایانی ۳ ماهه، هیچ تغییر معناداری در تعداد موها در گروه روغن رزماری و همچنین گروه مینوکسیدیل مشاهده نشد (P > ۰٫۰۵). با این حال، در نقطه پایانی ۶ ماهه، هر دو گروه افزایش معناداری در تعداد موها نسبت به نقطه شروع و نقطه پایانی ۳ ماهه داشتند (P < ۰٫۰۵). هیچ تفاوت معناداری در تعداد موها بین گروه‌های مطالعه در ماه ۳ و ۶ مشاهده نشد (> ۰٫۰۵). فراوانی موهای خشک، چربی و شوره در هر دو گروه در نقطه شروع و همچنین نقطه پایانی ۳ و ۶ ماهه از آزمایش معناداراً با مقدار پایه متفاوت نبود (P > ۰٫۰۵). فراوانی خارش پوست سر در نقطه شروع و همچنین نقطه پایانی ۳ و ۶ ماهه در هر دو گروه معناداراً بیشتر از پایه بود (P < ۰٫۰۵). با این حال، خارش پوست سر در گروه مینوکسیدیل در هر دو نقطه تعیین شده بیشتر از گروه روغن رزماری بود (P < ۰٫۰۵). این مطالعه نشان داد که روغن رزماری می‌تواند در درمان آلوپسی آندروژنیک موثر باشد.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه