کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

خواص روغن مرزنجوش

  • خواص روغن مرزنجوش

همه ما به کمی شادی و مثبت‌اندیشی بیشتر در زندگی‌مان نیاز داریم! روغن اسطوخودوس مرزنجوش با رایحه‌ی دل‌انگیز و آرامش‌بخش و تاثیر فوق‌العاده‌اش بر سلامتی، می‌تواند بهترین دوست شما در این مسیر باشد. پس حتماً یک بطری از این روغن جادویی را در خانه داشته باشید!

روغن مرزنجوش در گذر تاریخ

مرزنجوش از دوران باستان به عنوان نمادی از خوشبختی شناخته می‌شده و در طول تاریخ کاربردهای دارویی و آشپزی فراوانی داشته است. امروزه می‌توانیم عصاره قدرتمند آن را استخراج کرده و به زندگی روزمره خود راه دهیم.

روغن مرزنجوش جایگزینی عالی برای گیاه مرزنجوش در غذاهاست؛ یک قطره از این روغن معادل حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری مرزنجوش خشک شده است. اما فواید آن به اینجا ختم نمی‌شود! مرزنجوش یک روغن قدرتمند و چند منظوره است که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است.

خواص روغن مرزنجوش برای آرامش روح و روان

مرزنگوش، یک اسانس روغنی قدرتمند، با رایحه‌ی دل‌انگیز و خواص آرامش‌بخش است که به شما در مدیریت احساسات و حفظ روحیه‌ی مثبت کمک می‌کند. استنشاق بوی مرزنگوش، چه به تنهایی و چه در ترکیب با اسطوخودوس و روغن‌های مرکباتی مانند ترنج و لیمو، تنش و اضطراب را از بین می‌برد و فشار خون را به طور قابل‌توجهی پایین می‌آورد. ماساژ با روغن مرزنگوش رقیق‌شده نیز راهی مؤثر برای رهایی از استرس و رسیدن به آرامش عمیق است.

خواص روغن مرزنجوش برای مغز

علاوه بر کمک به مدیریت احساسات و خلق و خوی مثبت، روغن مرزنگوش بر عملکرد مغز شما نیز تأثیر دارد. این روغن با اثرگذاری مستقیم بر مغز، به شما در مدیریت احساسات، تقویت حافظه و افزایش تمرکز کمک می‌کند. روغن مرزنجوش، هیپوکامپ، بخش اصلی مغز در مدیریت احساسات را تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه، باعث کاهش اضطراب و استرس شما می‌شود. همچنین می‌تواند به بخش‌هایی از مغز که با تمرکز، حافظه و پردازش اطلاعات سروکار دارند، کمک کند. با استفاده‌ی منظم از این روغن، می‌توانید هوشیاری و تمرکز خود را افزایش دهید و به طور موثرتری به کارها و فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازید.

خواص روغن مرزنجوش برای ماساژ

روغن مرزنگوش علاوه بر آرامش ذهن، می‌تواند خستگی و دردهای عضلانی ناشی از فعالیت‌های روزانه یا ورزش را نیز تسکین دهد. برای داشتن یک ماساژ آرامش بخش، کافیست چند قطره از روغن مرزنگوش را با روغن حامل رقیق کرده و روی عضلات خود ماساژ دهید.

رقیق کردن روغن مرزنگوش و استفاده موضعی آن قبل و بعد از تمرینات ورزشی به بهبود و بازیابی سریع‌تر بدن کمک می‌کند. دلیل این امر، خاصیت ضدالتهابی ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی این روغن، یعنی «ترپینن-۴-ال» است.

بنابراین، خواه خستگی ناشی از ورزش باشد یا ناشی از فعالیت‌های روزمره، با یک ماساژ آرامش‌بخش به خودتان هدیه‌ای ارزشمند بدهید! این ماساژ به ریکاوری بدن و آرامش ذهن شما کمک می‌کند. فقط فراموش نکنید پیش از استفاده موضعی، روغن مرزنگوش را حتما با یک روغن حامل (مثل روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا) رقیق کنید.

برای داشتن ماساژی اثر بخش‌تر، می‌توانید روغن مرزنگوش را با سایر روغن‌های قدرتمند مانند اسطوخودوس، سرو، کندر، ترنج یا پرتقال وحشی ترکیب کنید.

خواص روغن مرزنجوش برای هورمون ها

انسولین، هورمونی مهم در بدن است که به تنظیم قند خون و حفظ سلامت کلی شما کمک می‌کند. بروز مشکل در پردازش انسولین زمینه ساز برخی اختلالات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. اما خبر خوب اینکه روغن مرزنجوش می‌تواند به بدن شما در پردازش کارآمدتر انسولین کمک کند.

علاوه بر تقویت عملکرد انسولین، روغن مرزنجوش می‌تواند غدد فوق کلیوی شما را نیز تقویت کند. این غدد کوچک اما قدرتمند، مسئول تولید هورمون‌های مختلفی هستند که در پاسخ به استرس و سایر عملکردهای حیاتی بدن نقش دارند. مرزنجوش با تقویت غدد فوق کلیوی به بدن شما کمک می‌کند تا هورمون‌های مورد نیاز را به میزان بیشتری تولید کرده و ترشح هورمون‌های غیرضروری را کاهش دهد.

خواص روغن مرزنجوش برای سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن ما دائما در حال مبارزه با عوامل بیماری‌زا است. برای اینکه خودتان و خانواده‌تان را سالم نگه دارید، روغن مرزنجوش را به برنامه‌ی روزمره‌تان اضافه کنید! ترکیبات موجود در این روغن به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند.

می توانید یک قطره روغن مرزنجوش را در یک کپسول گیاهی ریخته و مصرف کنید، یا حتی یک قطره از آن را به یک لیوان آب، دمنوش یا اسموتی صبحانه خود اضافه کنید تا از خواص قدرتمند آن در بدن خود بهره مند شوید!

خواص روغن مرزنجوش برای خواب

روغن ضروری مرزنگوش با آرامش بخشیدن به ذهن و تسکین بدن به شما کمک می‌کند تا به خوابی عمیق و آرام فرو بروید و استراحت مورد نیازتان را به دست آورید. این روغن همچنین می‌تواند برای کودک دلبندتان که به یک چُرت نیمروزی نیاز دارد، بسیار مفید باشد! برای بهره‌مندی از خواص این روغن، می‌توانید آن را عصر هنگام که در حال آرامش گرفتن هستید، در دستگاه پخش کننده‌ی رایحه استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را با روغن حامل رقیق کرده و به کف پاهای خود (یا فرزندتان) بمالید.

در دامه طرز تهیه یک محصول خانگی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند افکار مزاحم و نگرانی‌هایی که مانع خواب شبانه شما می‌شود را از فکرتان بیرون کند. برای استفاده‌ی راحت‌تر، یک بطری کوچک از این ترکیب را همیشه کنار تخت‌تان داشته باشید.

ترکیب رؤیای شیرین

مواد مورد نیاز:

  • ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس
  • ۶ قطره روغن خس خس
  • ۴ قطره روغن مرزنگوش
  • ۴ قطره روغن یلانگ یلانگ

دستورالعمل:

  1. اسانس‌های روغنی را در یک بطری شیشه‌ای ۱۰ میلی‌لیتری بریزید.
  2. بطری را با یک روغن حامل (مثلا روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا) پر کنید، درب بطری را ببندید و به آرامی بچرخانید تا مواد با هم مخلوط شود.
  3. برای استفاده، میتوانید مقدار کمی از محصول به دست آمد را به کف پا، نقاط نبض و پشت گردن بمالید.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه