کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

روغن نارگیل اصل چگونه است؟

  • روغن نارگیل اصل چگونه است؟

در دنیای پرهیاهوی امروز، وقتی پای انتخاب کالاهای با ارزش مثل وسایل الکترونیکی یا لباس به میان می‌آید، دقت بیشتری به خرج می‌دهیم. اما به‌راحتی از کنار چیزهایی که نقش مهمی در زندگی روزمره ما بازی می کنند می‌گذریم. عادت کرده‌ایم هرچه را دم دست است برداریم، بدون این‌که حتی ذره‌ای به محتویاتش فکر کنیم. اینجاست که برخی تولیدکنندگان سودجو، دست به تقلب می‌زنند و با قیمتی حتی پایین‌تر از هزینه مواد اولیه، کالای تقلبی به دستمان می‌سپارند. شاید فکر کنیم روغن نارگیلی که با قیمت پایین‌تری خریده ایم، صرفه‌جویی خوبی بوده، اما حقیقت تلخ‌تر است. ما با خرید این محصولات تقلبی، در واقع هزینه‌های سنگین‌تری را متحمل می‌شویم. هزینه‌هایی که به شکل مشکلات سلامتی، به خود و خانواده‌مان تحمیل می‌شوند.

در بازارِ پررقابت روغن نارگیل، رضایت مشتری کلید موفقیت است. اما رسیدن به این رضایت، چالش بزرگی است. از نگاه مصرف‌کننده، کیفیت و خلوص حرف اول را می‌زند. به دنبال محصولی سالم و در حد توان مالی‌اش است. از طرف دیگر، خرده فروش‌ها هم به حاشیه سود نیاز دارند تا چرخ کسب‌وکارشان بچرخد. مشکل اینجا است که برآورده کردن همزمان هر دو نیاز، با اخلاق و انصاف ممکن نیست. اینجاست که برخی برندها راه میانبری به نام تقلب را انتخاب می‌کنند.

روغن نارگیل، با عطر و طعم دلپذیر و طبیعی‌اش، یکی از روغن‌های پرطرفدار در آشپزی است. با کوله باری از آنتی‌اکسیدان‌ها، خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و از پوست و موی شما گرفته تا بهداشت دهانتان را محافظت می‌کند. به همین دلیل، می‌توان گفت یکی از بهترین چربی‌هایی است که می‌توانید به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. اما نکته‌ی نگران‌کننده این است که روغن نارگیل موجود در بازار، اغلب دست‌خوش تقلب می‌شود و تشخیص روغن نارگیل اصل از تقلبی با چشم غیرمسلح را  دشوار می‌سازد. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به این روغن دوست‌داشتنی هستید، با ما همراه باشید تا روش‌های ساده‌ای برای تشخیص خلوص آن در خانه به شما معرفی کنیم.

ویژگی های روغن نارگیل اصل

رنگ سفید کم رنگ در حالت مایع و سفید شیری در حالت جامد

روغن نارگیل اصل در حالت مایع به رنگ سفید کم رنگ است و شفافیت متوسط دارد یعنی نه کاملا شفاف است و نه کاملا مات. در دمای اتاق و در حالت جامد و سفت شده به رنگ سفید شیری یا کرم کم رنگ است. اگر روغن نارگیل شما کاملاً شفاف است، ممکن است تقلبی باشد.

بوی ملایم و دلپذیر میوه نارگیل

روغن نارگیل اصل بوی ملایم و دلپذیری از نارگیل دارد. اگر روغن شما بوی نامطبوعی مانند بوی ترشیدگی یا سوختگی دارد، اصل نیست.

در دمای اتاق جامد است

یکی از روش‌های ساده‌ی خانگی برای تشخیص روغن نارگیل اصل، توجه به نقطه انجماد آن است. روغن نارگیل اصل در دمای اتاق جامد است، اما در دمای بالای 25 درجه سانتیگراد ذوب می شود. به همین دلیل است که در زمستان، روغن نارگیل خالص از بطری بیرون نمی‌ریزد. اما روغن نارگیل تقلبی، حتی در دمای پایین، به طور کامل جامد نمی‌شود. اگر روغن نارگیل شما در دمای زیر 25 درجه سانتی‌گراد، فقط تا حدی سفت شده و بخش‌هایی از آن همچنان مایع باقی مانده است، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد. به عنوان مثال، اگر روغن نارگیل شما به نسبت ۸۰ به ۲۰ با روغن‌های دیگر مخلوط شده باشد، فقط ۲۰ درصد بخش خالص آن (روغن نارگیل) در دمای پایین جامد خواهد شد و ۸۰ درصد باقی‌مانده همچنان مایع باقی می‌ماند.

روغن نارگیل اصل در آب حل نمی‌شود

روغن نارگیل اصل در آب حل نمی شود. اگر مقداری از روغن را در آب بریزید و حل شد، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.

طعم ملایم و شیرین میوه نارگیل

روغن نارگیل اصل و تصفیه نشده طعم ملایم و شیرینی شبیه به میوه نارگیل دارد. اگر روغن شما طعم نامطبوعی دارد، ممکن است اصل نباشد یا اگر طعم خنثی دارد ممکن است روغن نارگیل تصفیه شده باشد.

سخن آخر

روغن نارگیل اصل یک روغن خوراکی سالم و مفید برای سلامتی است که می توان بعنوان روغن سرخ کردنی، پخت و پز و سالاد از آن استفاده کرد. همچنین می توان آن را به عنوان مرطوب کننده پوست و مو نیز به کار برد. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله می توانید روغن نارگیل اصل را از تقلبی تشخیص دهید و از فواید آن بهره مند شوید. روغن نارگیل اصل ارزان نیست. اگر قیمت روغنی که می خواهید بخرید خیلی پایین است، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد. برای خرید روغن نارگیل به دنبال برندهای معتبر و شناخته شده باشید و آن را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده خریداری کنید تا از اصل بودن آن مطمئن باشید.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه