کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

آموزش ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل

  • آموزش ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل

با لب‌های خشک و ترک‌خورده خداحافظی کنید! با مطالعه این مقاله و دنبال کردن دستورالعمل آن به شما یاد خواهیم داد که چگونه با روغن نارگیل، عسل و اسانس‌های روغنی، یک بالم لب خانگی ارگانیک بسازید و به لب‌هایتان طراوت ببخشید!

وقتی برای اولین بار شروع به درست کردن محصولات زیبایی خانگی می‌کنید شاید کمی نگران باشید که نتیجه کار چه از آب درخواهد آمد. اما بعد از شروع کار متوجه خواهید شد که ساختن محصولات خانگی چقدر آسان و در عین حال خیلی هم لذت بخش است!

ساخت بالم لب یکی از ساده‌ترین و سرراست‌ترین محصولات زیبایی است که می‌توانید درست کنید. تهیه این دستورالعمل شاید کمتر از ۵ دقیقه طول بکشد، و مقدار آن برای مصرف یک سال شما کافی است.

طرز تهیه بالم لب خانگی

مواد لازم برای ساخت بالم لب خانگی

  • روغن نارگیل (جامد، فرآوری نشده و خالص)؛ 3 قاشق غذاخوری یا 42 گرم
  • عسل خام (این ماده اختیاری است. می‌توانید از هر نوع عسلی استفاده کنید، اما عسل باید فرآوری نشده و حاوی آنتی‌اکسیدان باشد.)؛ ½ قاشق چای خوری یا 2.5 گرم
  • روغن بادام شیرین (می‌توانید آن را با روغن زیتون، روغن آووکادو یا روغن جوجوبا جایگزین کنید.)؛ 1 قاشق غذاخوری یا 14 گرم
  • اسانس‌های روغنی (اختیاری)؛ 20 قطره
  • تیوپ‌های خالی بالم لب؛ 8 تا 10 عدد
  • ظرف فلزی بالم لب
  • گرانول موم زنبور عسل (یا کارنوبا واکس – موم نخل)؛ 2 قاشق غذا خوری یا 28 گرم
  • بخارپز دو جداره
  • همزن
  • قیف

دستورالعمل

مرحله اول: روغن نارگیل، روغن بادام شیرین و گرانول موم زنبور عسل را به نسبت تعیین شده با هم مخلوط کرده و سپس آن‌ها را داخل ظرف بخارپز دو جداره یا کاسه‌ی شیشه‌ای که روی قابلمه کوچکی پر از آب قرار گرفته است، بریزید.

a9251a4133faa7e8dffa7f8a2e21032e.webp

مرحله دوم: بخارپز یا شعله‌ی اجاق را روشن کرده و روی حرارت ملایم تنظیم کنید. بگذارید تا روغن‌ها و موم به طور کامل ذوب شوند.

سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و در صورت تمایل، عسل را به مواد اضافه کنید. سپس، ۲۰ قطره اسانس روغنی مورد علاقه خود (مثلا روغن اسطوخودوس) را افزوده و به آرامی هم بزنید.

165eb3d3227207bfc358f430525988e0.webp

پس از آن، با احتیاط، مخلوط بالم لب را درون پوکه های خالی بالم لب (که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند) بریزید. اجازه دهید تا مخلوط سفت شود و سپس درپوش بالم لب را روی آن محکم کنید.

a6ab7a69030cd884c0455136b384f324.webp

درباره مواد تشکیل دهنده

روغن نارگیل: روغن نارگیل ارگانیک، برخلاف سایر محصولات پوستی عمل می‌کند! به دلیل وزن مولکولی پایین و روش اتصال به پروتئین‌ها، روغن نارگیل می‌تواند عمیق‌تر از سایر محصولات به پوست نفوذ کند.

روغن بادام شیرین: این روغن حامل حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های A و E است و به سرعت به پوست نفوذ می‌کند. این روغن بسیار مرطوب کننده است و برای لب‌های خشک یا ترک خورده عالی است.

اسانس‌های روغنی: این روغن‌های گیاهی طبیعی، ایمن‌تر از رایحه‌ها و عطرهای مصنوعی هستند. اما در استفاده از آن‌ها نباید زیاده‌روی کنید؛ تنها چند قطره برای خوشبو کردن بالم لب خانگی کافی است.

موم زنبور عسل: موم زنبور عسل به طور طبیعی خاصیت آبرسانی دارد و رطوبت مورد نیاز پوست را افزایش می‌دهد. موم زنبور عسل که معمولاً در کرم‌های دست و بدن یافت می‌شود، به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند.

موم کارنوبا: موم کارنوبا از برگ‌های یک نوع نخل که به نام «درخت زندگی» معروف است، به دست می‌آید. این درختان بومی در شمال شرق برزیل رشد می‌کنند و صرفاً به خاطر روغنشان کاشته می‌شوند. موم گران قیمت کارنوبا از برگ‌های این درخت به دست می‌آید و برداشت آن سالی یک بار با هرس دستی انجام می‌شود که به درخت اجازه می‌دهد تا دهه‌ها به رشد خود ادامه دهد.

پرسش‌های متداول و مواد جایگزین

به جای روغن نارگیل از چه چیزی می‌توان استفاده کرد؟

کره‌ی انبه، کره‌ی شی‌یا، یا کره‌ی کاکائو جایگزین‌های فوق‌العاده‌ای برای روغن نارگیل در این دستورالعمل بالم لب خانگی هستند.

آیا در بالب لب خانگی می‌توان از عسل خام استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از عسل خام در بالم لب خانگی خود استفاده کنید و واقعاً لب های شما را مرطوب می کند!

از چه اسانس‌های روغنی دیگری می‌توان در بالم لب خانگی استفاده کرد؟

ترکیب روغن نعناع فلفلی و وانیل برای بالم لب فوق‌العاده است (اگر اسانس وانیل ندارید می‌توانید از عصاره وانیل استفاده کنید)! اسانس پرتقال شیرین هم برای بالم لب‌هایم عالی است.

عسل موجود در بالم لب من جدا شده است. آیا اشتباهی انجام داده‌ام؟

متأسفانه، برخی مواقع ممکن است عسل ته ظرف ته نشین شود. ممکن است این به دلیل نوع عسلی باشد که استفاده میکنید (عسل خام نه عسل پاستوریزه). همچنین دقت کنید که عسل را باید در مرحله 4 با سایر مواد بالم لب مخلوط کنید. به علاوه، اگر نمی‌خواهید از عسل استفاده کنید، می‌توانید آن را به طور کامل حذف کنید. این بالم لب بدون عسل هم بسیار عالی است.

برای ساخت بالم لب خانگی به چه موادی نیاز داریم؟

برای ساخت یک بالم لب ساده به ۲ تا ۳ ماده اولیه نیاز دارید. این دستور از روغن نارگیل، روغن بادام، موم زنبور عسل و اسانس‌های روغنی استفاده می‌کند. شما همچنین می‌توانید با کمی تغییر در مواد اولیه، بالم لب مخصوص خودتان را بسازید.

آیا می‌توان برای بالم لب به جای موم از عسل به استفاده کرد؟

خیر، عسل جایگزین مناسبی برای موم زنبور عسل در بالم لب خانگی نیست.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه