کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

آیا بعد از روغن زدن به مو می توان سشوار کشید؟

  • آیا بعد از روغن زدن به مو می توان سشوار کشید؟

آیا بعد از روغن زدن به مو می توان از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند سشوار، فر کننده و اتوی مو استفاده کرد؟ آیا روغن‌ها می‌توانند در برابر این وسیله ها به عنوان محافظ حرارتی عمل کنند؟ اینها دو تا از رایج‌ترین سوالاتی هستند که معمولا از ما پرسیده می شود.

در دنیای مراقبت از مو، انواع مختلفی از روغن‌ها هست که هر کدام فواید منحصر به فردی برای مو به همراه دارند. بسیاری از افراد انتظار دارند که این تأثیرات شگفت‌انگیز، هنگام استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی مثل سشوار و اتوی مو هم حفظ شود. اما متاسفانه، قضیه به همین سادگی نیست. در این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا نمی‌توان از هر روغنی به عنوان محافظ حرارتی استفاده کرد. همچنین بهترین و بدترین روغن‌ها برای استفاده قبل از سشوار کشیدن، اتو کردن و فر کردن مو را معرفی خواهیم کرد.

آیا می‌توان قبل از سشوار کشیدن به موها روغن زد؟

بله، می‌توانید قبل از سشوار کشیدن، به موهایتان روغن بزنید، اما باید حواستان باشد که هر روغنی برای این کار مناسب نیست. استفاده از برخی روغن‌های طبیعی، هنگام تماس سشوار با مو، می‌تواند باعث سوختگی و آسیب شدید به موهایتان شود.

بهترین و بدترین روغن‌ها برای حالت‌دهی با حرارت

استفاده از روغن‌های نامناسب قبل از سشوار یا اتوی مو کشیدن، اغلب منجر به خشکی شدید و آسیب جدی به موها می‌شود. حتی مواردی گزارش شده که موها با برخورد اتوی مو به طور کامل کنده شده‌اند. متأسفانه، هیچ راه جادویی یا محلول معجزه‌آسایی هم برای جبران این نوع آسیب وجود ندارد. تنها راه حل ممکن، صرف‌نظر از هر نوع درمان خانگی یا محصولی که در جستجوهای اینترنتی پیدا می‌کنید، کوتاه کردن موها است. بنابراین، بهترین روغن‌های طبیعی که می‌توان قبل از سشوار کشیدن به مو زد کدام است؟

بهترین روغن‌های طبیعی مو برای استفاده قبل از سشوار

راستش را بخواهید، امن‌ترین راه برای محافظت از موها در برابر سشوار و اتوی مو این است که کلا دور این کار (یعنی روغن زدن به مو قبل از سشوار) را خط بکشید. با این حال اگر در هر حالتی عاشق روغن زدن به موهایتان هستید و همچنان اصرار دارید که قبل از سشوار کشیدن، به موهای خود روغن بزنید، چند روغن وجود دارد که با حرارت سازگار هستند و به دلیل نقطه دود بالایی که دارند ممکن است به موهایتان آسیب نرسانند:

این روغن‌ها نقطه دود بالایی دارند و می‌توانند در برابر دمای بالای سشوار، اتو و فرکننده مو تا ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت کنند.

بدترین روغن‌های طبیعی مو برای استفاده قبل از سشوار

بسیاری از روغن‌های طبیعی به گرما حساس هستند، اما برخی از آن‌ها به قدری با حرارت سر ناسازگاری دارند که به هیچ وجه نباید قبل از سشوار زدن از آنها استفاده شود. این روغن‌ها عبارتند از:

نقطه دود روغن نارگیل و روغن کنجد در محدوده‌ی دمایی مجاز برای ابزارهای حالت‌دهی حرارتی قرار دارد. یعنی در نگاه اول ممکن است فکر کنید برای استفاده قبل از سشوار یا اتوی مو مناسب هستند. ولی مسأله این است که حرارت زیاد باعث کاهش خواص مفید آن‌ها می‌شود.

۹ نکته طلایی برای روغن زدن به مو قبل از سشوار

1 - از موهای تمیز و مرطوب شروع کنید

قبل از سشوار کشیدن، موهای خود را به طور کامل با شامپو و نرم‌کننده شستشو دهید. استفاده از روغن روی موهای چرب و کثیف، نتیجه‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت.

۲ - روغن را به آرامی و به مقدار کم استفاده کنید

موهای خود را غرق در روغن نکنید! مقدار کمی روغن را به ساقه و انتهای موها بمالید. اگر بعد از ماساژ دادن روغن روی موها، احساس چربی و سنگینی می‌کنید، یعنی بیش از حد از آن استفاده کرده‌اید. می‌توانید با یک حوله میکروفایبر، چربی اضافی را بگیرید.

۳ - روی یک قسمت کوچک از مو تست کنید

قبل از آراستن کل موها با سشوار، فقط روی یک قسمت کوچک از مو تست کنید تا مطمئن شوید روغن و حرارت با هم سازگار هستند، مخصوصاً اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید.

۴ - نوع روغن مناسب را انتخاب کنید

هر روغنی برای استفاده قبل از سشوار کشیدن مناسب نیست. از روغن‌های مخصوص حالت‌دهی با حرارت که در بالا توصیه شده‌است استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید. روغن هسته انگور می تواند یک انتخاب عالی برای شروع باشد.

۵ - از دمای پایین شروع کنید

هنگام سشوار کشیدن مو، از دمای کم یا متوسط شروع کنید. اگر موها به خوبی تحمل کردند، می‌توانید به آرامی دما را افزایش دهید، اما به هیچ وجه از حداکثر دما استفاده نکنید.

۶ - روغن را به کف سر نزنید

روغن را قبل از استفاده از ابزارهای حرارتی مثل سشوار، به کف سر خود نمالید. روی ساقه و انتهای موها تمرکز کنید. بعد از سشوار کشیدن، اگر مایل بودید، می‌توانید کمی به صورت ملایم، روغن را به کف سر خود بزنید. استفاده‌ی بیش از حد از روغن قبل از استفاده از حرارت، باعث چرب و کثیف به نظر رسیدن موها می‌شود.

۷ - به صورت بخش‌بخش سشوار بکشید

همانطور که همیشه توصیه می‌شود، هر کاری که روی موهای فر انجام می‌دهید، باید به صورت بخش‌بخش انجام شود تا از ریزش مو، موخوره و گره خوردن غیرضروری جلوگیری شود.

۸ - از ابزارهای حرارتی مناسب استفاده کنید

برای سشوار کشیدن و حالت‌دهی با حرارت، از ابزارهایی با روکش سرامیک یا تورمالین استفاده کنید. این ابزارها گرما را به طور یکنواخت پخش می‌کنند، موها را سریع‌تر حالت می‌دهند و از آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

۹ - هنوز هم می‌توانید از محصولات محافظ حرارت تجاری استفاده کنید

می‌توانید یک محصول محافظ حرارت تجاری را به موهای خود بزنید و سپس یک لایه روغن روی آن بمالید. با این حال، اگر سشوار می‌کشید، ممکن است این کار برای موهایتان زیاد باشد و نتیجه‌ی مورد نظر را (موهای حجیم و پرپشت) ایجاد نکند.

سخن آخر

به یاد داشته باشید که سشوار و اتوی مو می‌تواند به موهایتان آسیب برساند، حتی اگر از روغن و محصولات محافظ حرارت استفاده کنید. بنابراین، بهتر است در استفاده از ابزارهای حرارتی زیاده‌روی نکنید و از دمای پایین شروع کنید. با مراقبت صحیح و استفاده‌ی درست از روغن، می‌توانید بدون نگرانی از آسیب، از مزایای سشوار کشیدن و حالت‌دهی به موهایتان با روغن لذت ببرید.


امیدواریم این اطلاعات کامل و برای شما قابل استفاده باشد!

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه