کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

20 روغن طبیعی برای درمان چین و چروک

  • 20 روغن طبیعی برای درمان چین و چروک

وقتی صحبت از درمان چین و چروک به میان می‌آید، به نظر می‌رسد راه‌حل‌های بی‌پایانی پیش رو داریم. آیا باید یک کرم یا مرطوب کننده جوان ساز سبک را انتخاب کنیم؟ سرم ویتامین C یا ژل اسیدی چطور؟

با این حال، اگر به دنبال روش‌های درمانی طبیعی‌تر هستید، ممکن است بخواهید با کمک روغن‌های طبیعی، سرم ضد پیری و جوان‌ساز خود را بسازید.

روغن‌های طبیعی نمی‌توانند شما را از شر چین و چروک خلاص کنند، اما می‌توانند در به حداقل رساندن آن‌ها به شما یاری رسانند. آنها همچنین ممکن است:

  • تولید کلاژن را تقویت کنند
  • رنگ پوست را یکنواخت سازند
  • به سلامت پوست شما کمک کنند
  • از التهاب بکاهند
  • روند نوسازی سلول های پوستی افزایش دهند
  • از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کنند

گام 1: انتخاب یک روغن پایه آنتی اکسیدانی

همانطور که احتمالا می دانید، غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند توت ها و سبزیجات با برگ سبز می تواند به دفع بیماری های مزمن کمک کند. این به دلیل تأثیری است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این غذاها بر روی رادیکال های آزاد می‌گذارند.

آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند از طریق روغن‌های طبیعی بر چین و چروک نیز تأثیر بگذارند. کار آنتی اکسیدان ها این است که فعالیت پاکسازی رادیکال های آزاد را کنترل می‌کنند. بنابراین روغن های طبیعی حاوی آنتی اکسیدان نیز به نوبه‌ی خود ممکن است به پیشگیری از اثرات مخرب عوامل استرس زای محیطی روزمره یاری رسانند، عواملی مانند:

  • آلودگی هوا
  • نور خورشید
  • دود

روغن های طبیعی را قبل از تماس مستقیم با پوست باید در یک روغن حامل رقیق کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف روغن‌های طبیعی پایه آنتی اکسیدانی که می توانید از آن‌ها برای درمان چین و چروک استفاده کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

رزماری

گیاه رزماری هم به خاطر داشتن خاصیت ضد میکروبی و هم خاصیت آنتی اکسیدانی اش معروف است. به سلامت پوست که می‌رسیم، دفاع طبیعی رزماری در برابر اکسیداسیون ممکن است به پیشگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک کند.

رزماری همچنین به صورت روغن طبیعی در بازار موجود است.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف روغن رزماری با دوز ۱۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در طی هفت روز نتایج چشمگیری به دنبال خواهد داشت. رزماری همچنین ممکن است با افزایش گردش خون و کاهش التهاب عمومی بدن برای پوست شما فوایدی به همراه داشته باشد. البته که بیشتر این فواید با عصاره های الکلی برگ های این گیاه پیوند خورده است.

لیمو

این آنتی اکسیدان قدرتمند سرشار از ویتامین C است و اغلب می‌توانیم آن را در محصولات ضد پیری و جوان ساز بدون نسخه بیابیم. طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷، روغن لیمو هم دارای خواص آنتی اکسیدانی است و هم خواص ضد میکروبی دارد. با این حال مراقب باشید که بعد از استفاده از روغن لیمو یا دیگر روغن های مرکباتی، پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

مریم گلی مرموک

مریم گلی نوعی درختچه همیشه سبز است. مریم گلی مرموک (که به مریم گلی کبیر هم معروف است)، از نظر طعم و مصارف دارویی با عموزاده‌اش مریم گلی معمولی تفاوت دارد. این گیاه طعم و بوی شیرین‌تری دارد. طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶، مریم گلی مرموک دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند از آسیب به DNA و پروتئین پیشگیری کند.

به بیان دیگر، خواص آنتی اکسیدانی مریم گلی مرموک باعث می‌شود که در صورت استفاده روی پوست اثرات ضد پیری و جوان سازی به دنبال داشته باشد. مریم گلی مرموک همچنین خاصیت ضد میکروبی هم دارد.

روغن هویج وحشی

هویج وحشی یک سبزی ریشه‌ای است که درون بذرهایش خواص نهفته‌ای دارد. به عنوان مثال، از بذر هویج در گذشته به عنوان شل کننده عضلات و دارویی برای درمان قند خون پایین استفاده می‌شده است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ روی موش‌ها نشان داد که بذر هویج برای محافظت از کبد هم خواصی دارد. همچنین نویسندگان مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۴ انجام شد به فعالیت های آنتی اکسیدانی در این روغن اشاره کردند.

گام 2: چیزی برای یکدستی، آبرسانی و جوان‌سازی پوست انتخاب کنید

وقتی صحبت از خطوط ریز و چین و چروک به میان می‌آید، شاید مهم ترین فایده‌ای که از روغن های طبیعی می‌تواند به ما برسد، آبرسانی باشد.

آبرسانی (مرطوب کردن) کمک می‌کند تا آب در پوست شما حفظ شود و از آنجایی که با افزایش سن، سطح طبیعی رطوبت پوست رو به کاهش می‌گذارد، استفاده از محصولات مرطوب کننده، مانند روغن های طبیعی، می تواند به رفع این مشکل یاری رساند. پوستی که به درستی آبرسانی شده باشد، می تواند به بهبود کلی رنگ و بافت آن کمک کند.

زمانی که پوست شما از رطوبت متعادلی برخوردار شد، به مرور زمان نرم تر می شود. حفظ رطوبت پوست همچنین می تواند باعث افزایش نرخ نوسازی سلول های پوستی شود که به نوبه‌ی خود می تواند به کاهش چین و چروک بینجامد.

گل سرخ

رز، یکی از محبوب‌ترین گل‌های دنیا است و از برخی گونه‌های آن در طب نیز استفاده می‌شود.

عصاره گل محمدی (نوعی گل رز با نام علمی Rosa damascene که آن را با نام‌های دیگر رز دمشقی، رز ایرانی، رز بلغاری، رز عربی و رز اصفهان نیز می‌شناسیم) خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی بالقوه‌ای دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد که روغن گل رز باعث کاهش درد و اضطراب می‌شود. این عصاره ممکن است به ویژه در بازسازی و نوسازی سلول‌های پوست مفید باشد، روندی که برای پیشگیری از کدر و بی‌حال شدن پوست اهمیت دارد.

روغن گل رز همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد که می‌تواند به کاهش قرمزی و خستگی پوست کمک کند.

چوب صندل

روغن چوب صندل از دیرباز به خاطر اثرات ضد التهابی‌اش شناخته شده و برای درمان بیماری های پوستی التهابی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این روغن همچنین به دلیل داشتن مواد نرم کننده طبیعی، خاصیت مرطوب کنندگی هم دارد. این مواد نرم کننده به حفظ آب در پوست شما کمک می کند و همچنین می توانند بعنوان فیلر (پُر کننده) عمل کرده و باعث محو چین و چروک ها شود.

قابض بودن روغن چوب صندل می‌تواند گردش سلولی پوست (جایگزینی سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید) را تقویت کرده که باعث حفظ رطوبت و پاکسازی پوست از سلول های مرده می‌شود.

شمعدانی

عصاره‌های شمعدانی در گذشته برای درمان سرماخوردگی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. اثرات ضدالتهابی طبیعی روغن شمعدانی ممکن است در درمان سینوزیت و برونشیت مفید باشد. همچنین، خاصیت بالقوه شمعدانی در حفظ رطوبت و بازسازی سلول‌های پوست در افراد مبتلا به آکنه نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.

ایلانگ ایلانگ

درخت ایلانگ-ایلانگ شاید برای عموم مردم شناخته شده نباشد، اما در صنعت عطرسازی کاربرد گسترده‌ای دارد.

این گیاه که بومی نواحی ساحلی آسیاست، همچنین به خاطر خاصیت ضد پیری و جوانسازی پوست مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق نتایج پژوهشی در سال ۲۰۱۵، روغن به دست آمده از این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند روند نوسازی سلول‌های پوست را تقویت کند.

پژوهشگران به طور خاص بر توانایی ایلانگ-یلانگ در کمک به ترمیم آسیب پروتئین‌ها و چربی‌های پوست تمرکز کرده‌اند. آن‌ها فعالیت چشمگیری از این آنتی‌اکسیدان‌ها در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد یافتند. به دلیل این پتانسیل، شرکت‌های لوازم آرایشی بیشتری در حال افزودن ایلانگ-یلانگ به محصولات ضد پیری و جوانساز خود هستند.

گل بی‌مرگ

گل بی‌مرگ، گل خوشبویی است که به طور طبیعی در آسیا و آفریقا رشد می‌کند و با گل آفتابگردان خویشاوندی دارد. روغن به دست آمده از گل بی‌مرگ ممکن است خاصیت ترمیم کنندگی داشته و التهاب را کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ روی افرادی که جراحی انجام داده بودند  انجام شد و نشان داد که این گل هم خاصیت ضد التهابی و هم ضد عفونی دارد. با این حال، برای تعیین بی خطر بودن و اثربخشی آن به مطالعات بالینی بیشتری نیاز است.

بهار نارنج

روغن بهار نارنج از شکوفه‌های درخت نارنج به دست می‌آید. به گفته‌ی مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین آمریکا (NCCIH)، روغن بهار نارنج می‌تواند به درمان عوارض مختلف پوستی یاری رساند. این مشکلات عمدتاً به عفونت‌های قارچی مانند پای ورزشکاران و خارش ژوک (یکی از شایع‌ترین عفونت‌های قارچی پوست همراه با خارش ناحیه کشاله ران و پوست مجاور آن) مربوط می‌شود.

به مظور درمان چین و چروک، بهار نارنج ممکن است به بازسازی خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. همچنین ممکن است به تولید سلول های جدید پوست نیز یاری رساند.

انار

محبوبیت انار به‌عنوان افزودنی غذا در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است. با این حال، این میوه‌ی درهم‌بافته، فواید متعددی نیز برای سلامتی به همراه دارد.

طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴، روغن هسته انار پتانسیل آن را دارد تا از استرس اکسیداتیو که منجر به رادیکال‌های آزاد می‌شود، بکاهد. همچنین ممکن است به کاهش موارد زیر کمک کند:

  • التهاب
  • لکه‌های قهوه‌ای یا پیری پوست ناشی از نور خورشید
  • سلول‌های سرطان پوست

کندر

کندر که بومی خاورمیانه و هندوستان است، اکنون به یکی از رایج‌ترین روغن‌های طبیعی در سراسر جهان تبدیل شده است.

پژوهشگران در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳ دریافتند که روغن کندر ممکن است به کاهش یا پیشگیری از بروز لکه‌های پوستی ناشی از نور خورشید کمک کند. این می‌تواند باعث بهبود رنگ پوست شده و همچنین چین و چروک‌ها را محو سازد. این روغن همچنین ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند.

اسطوخودوس

احتمالا درباره فواید روغن اسطوخودوس برای کاهش استرس و بهبود خواب شنیده‌اید. فوایدی که اسطوخودوس برای کاهش استرس دارد ممکن است به پوست نیز تعمیم داده شود. اسطوخودوس به شکل های مختلفی از جمله روغن طبیعی و اسانس روغنی در بازار موجود است.

استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد می تواند به پوست آسیب برساند. خود گل اسطوخودوس حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مقابله با رادیکال های آزاد و کاهش استرس کلی کمک می کند. این اثرات همچنین ممکن است برای پوستی که تحت استرس است و کدر به نظر می رسد خاصیت آرامبخش داشته باشد.

گام 3: انتخاب روغن حامل

قبل از اینکه روغن طبیعی را روی پوست خود بمالید، باید آن را در یک روغن حامل رقیق کنید.

روغن حامل می تواند از غلظت روغن طبیعی بکاهد تا هم مانع تحریک پوست شما شود و هم ماندگاری و طول عمر محصول را افزایش دهد، و بدین ترتیب به نوعی درهزینه‌های شما نیز صرفه جویی می‌شود.

روغن های حامل همچنین دارای خاصیت آبرسانی هم هستند که برای هر برنامه‌ی مبارزه با چین و چروک لازم و ضروری است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از متداول‌ترین روغن های حامل و اینکه کدام یک برای شما مناسب تر است، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

جوجوبا

گیاه جوجوبا که به خاطر بافت مومی شکل دانه‌هایش معروف است، از زمان کشف آن به عنوان یک داروی طب سنتی برای انواع بیماری های پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. این دانه‌های غنی، رطوبت فراوانی فراهم آورده و از جوجوبا برای دیگر اسانس های روغنی یک روغن حامل عالی می‌سازد. پوستی که به درستی آبرسانی شده باشد می تواند به محو چین و چروک کمک کند.

روغن جوجوبا همچنین برای موارد زیر استفاده می شود:

  • آکنه
  • التهاب
  • ضایعات پوستی
  • تحریک کلاژن سازی

روغن ویتامین E

از نقطه نظر تغذیه، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. حتی می تواند به کاهش کلسترول هم کمک کند. ویتامین E به عنوان یک روغن طبیعی همچنین می تواند به صورت موضعی به ترمیم پوست شما کمک کند.

پژوهشگران از دیرباز می‌دانند که روغن ویتامین E نه تنها به یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند، بلکه ممکن است با رادیکال های آزاد که می تواند منجر به سرطان پوست شود نیز مبارزه کند. ویتامین E به‌عنوان روغن حامل نیز پتانسیل آن را دارد که اثرات جوانسازی روغن های طبیعی را افزایش دهد.

روغن هسته انگور

یونانیان باستان در گذشته از این روغن برای مصارف دارویی استفاده می کردند. روغن هسته انگور امروزه به خاطر خواص آنتی اکسیدانی‌اش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین آمریکا، روغن هسته انگور بیشتر برای درمان التهاب و زخم به کار می‌رود. روغن هسته انگور همانند روغن ویتامین E، هم پتانسیل آب رسانی و هم جوان سازی دارد.

روغن زردآلو

روغن زردآلو، همانند روغن‌های ویتامین E و هسته انگور، ممکن است عناصر مغذی و جوان‌ساز بیشتری را برای روغن‌های طبیعی فراهم آورد.

در واقع، روغن زردآلو حاوی سطوح بالایی از ویتامین E است. این روغن نه از میوه‌ی زردآلو، بلکه از هسته‌های آن به دست می‌آید. هسته‌ها حاوی مقادیر زیادی اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که برای داشتن پوستی صاف و روشن، اسیدهای چرب ضروری به شمار می‌روند.

گزارشی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ترکیب اسیدهای چرب روغن زردآلو باعث می‌شود تا به راحتی جذب پوست شده و از همین رو برای پوست‌های خشک ایده‌آل است. اگر همزمان دچار چین و چروک و خشکی پوست هستید، این روغن حامل ممکن است برای شما مفید باشد.

روغن بادام

روغن بادام از نظر خاصیت شبیه روغن‌های زیر است:

  • ویتامین E
  •  زردآلو
  • روغن هسته انگور

همانند این روغن ها، روغن بادام نیز خاصیت تغذیه‌کننده و جوان‌کننده دارد. طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸، روغن بادام دارای خواص ضد التهابی چشمگیری است که باعث می‌شود در درمان بیماری‌های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس از آن استفاده کنند.

برای مقاصد جوانسازی پوست، روغن بادام همچنین ممکن است موارد زیر را بهبود بخشد:

  • رنگ چهره
  • خشکی پوست
  • جوش
  • رنگ پوست

روغن آووکادو

آووکادو که اغلب به خاطر چربی‌های مفیدی که برای قلب داد مورد توجه قرار می‌گیرد، در طب جایگزین و مراقبت از پوست نیز تأثیرات چشمگیری از خود نشان داده است. روغن آووکادو یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است. همچنین به نظر می‌رسد که این روغن اثرات ضد التهابی دارد.

هنگامی که دنبال روغن آووکادو می‌گردید، به دنبال روغنی باشید که از هسته آن به دست آمده باشد. گفته می‌شود که هسته‌های آووکادو بیشترین تأثیر را در تقویت کلاژن دارند.

روغن آرگان

روغن آرگان ماده‌ای غنی است که از هسته‌ی میوه‌ی درخت آرگان به دست می‌آید. این روغن که بومی مراکش است، در طول تاریخ در موراد زیر کاربرد داشته است:

  • خوراک
  • مراقبت از پوست
  • مراقبت از مو

امروزه می‌توانید محصولات حالت‌دهنده و کرم‌های زیادی پیدا کنید که حاوی آرگان هستند.

روغن آرگان به عنوان یک روغن حامل در برنامه مراقبت از چین و چروک، ممکن است به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست یاری رساند.

طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را که در زنان یائسه از بین رفته بود، بهبود بخشید.

زنانی که در این مطالعه شرکت کردند به مدت دو ماه هر روز از روغن آرگان استفاده کردند. نتایج در مقایسه با گروه کنترل که از روغن زیتون استفاده می‌کردند، چشمگیر بود.

نحوه استفاده از روغن‌های طبیعی برای درمان چین و چروک

قبل از اینکه روغن طبیعی انتخابی خود را روی پوست تان بمالید، باید آن را با یک روغن حامل به انتخاب خودتان، رقیق کنید.

می توانید از یک بطری جداگانه برای مخلوط کردن آنها استفاده کنید، یا می توانید روغن های طبیعی را در بطری روغن حامل بریزید. یک قانون کلی برای رقیق سازی این است که هر 10 قطره روغن طبیعی را با 14 گرم روغن حامل مخلوط کنید.

هنگامی که سرم خود را ترکیب کردید، بهتر است یک تست حساسیت انجام دهید. این کار همیشه باید قبل از استفاده روی نواحی وسیعی از پوست انجام شود - به خصوص اگر قصد دارید آن را روی صورت خود بمالید.

برای انجام این کار، ناحیه کوچکی از پوست را که از صورت شما دور است انتخاب کنید. بهترین انتخاب داخل آرنج است. اگر در طول 24 ساعت متوجه واکنشی شدید، ممکن است به روغن حساسیت داشته باشید و باید مصرف آن را قطع کنید. همچنین می توانید قطرات کمتری از روغن طبیعی را با روغن حامل مخلوط کنید.

برای بهره مندی از حداکثر فواید روغن های طبیعی برای جوان سازی پوست روزی دو بار باید از آن‌ها استفاده کنید. فکر کنید یک کرم ضد چروک دارید که برای به دست آوردن بهترین نتیجه هر روز باید از آن استفاده کنید.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

گرچه روغن‌های طبیعی از گیاهان به دست می‌آیند، اما این محصولات کاملا بدون خطر نیستند. گیاهان، حتی اگر هم به طور معمول به آنها حساسیت نداشته باشید، گهگاه می‌توانند در شما باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شوند.

اگر روغن‌های مرکباتی رقیق‌شده را روی پوست خود می‌مالید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید چرا که می‌تواند باعث سوختگی پوست شما شود. در صورت استفاده از روغن‌های زیر از نور خورشید پرهیز کنید:

  • لیمو
  • گریپ فروت
  • سایر روغن‌های مرکباتی

اگر به روغن خاصی حساسیت دارید، ممکن است دچار موارد زیر شوید:

  • کهیر
  • قرمزی
  • برآمدگی
  • بثورات
  • خارش
  • عطسه
  • آبریزش بینی

آنافیلاکسی نیز ممکن است رخ دهد. این یک واکنش آلرژیک جدی و تهدید کننده زندگی است که با علائمی مانند مشکلات تنفسی و تورم قابل توجه همراه است. اگر فکر می‌کنید دچار چنین واکنشی شده‌اید، به دنبال کمک فوری پزشکی باشید.

یکی از راه‌های کاهش خطر واکنش آلرژیک، انجام تست حساسیت قبل از استفاده‌ی از روغن روی منطقه‌ی وسیعی از پوست است. برای اطمینان کامل از اینکه روغن در شما باعث واکنش نمی‌شود، توصیه می‌شود تا پنج روز، دو بار در روز این تست را انجام دهید.

روغن‌های طبیعی نباید بلعیده شوند. همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که بر روی روغن‌های طبیعی از نظر ایمنی یا اثربخشی توسط سازمان غذا و دارو نظارتی صورت نمی‌گیرد.

سخن پایانی

روغن‌های طبیعی می‌تواند بخشی از برنامه مراقبت از پوست و جوان سازی پوست باشد، اما مهم است قبل از استفاده از آن‌ها با متخصص پوست خود مشورت کنید.  همچین می‌توانید از روغن های حامل برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • تکمیل کردن فواید روغن‌های طبیعی
  • محافظت از پوست در برابر التهاب
  • رقیق کردن روغن‌های طبیعی

بسیاری از روغن‌های ذکر شده در این مقاله به صورت اسانس روغنی در بازار موجود است.  به یکباره چند روغن را روی پوست خود نمالید و هر بار، یک روغن را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از بروز واکنش به داروهای تجویزی یا بدون نسخه که در حال حاضر مصرف می‌کنید، جلوگیری کند.

به گفته‌ی آکادمی پوست آمریکا، هر برنامه‌ی درمان چین و چروک جدیدی ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا اثر کند. اگر بعد از چند ماه استفاده از روغن‌های طبیعی شاهد هیچ بهبودی نبودید، به متخصص پوست خود مراجعه کنید. ایشان ممکن است محصولات یا روش‌های درمانی دیگری را توصیه کند.

قبل از شروع یک برنامه جدید، یا افزودن روغن به برنامه مراقبت از پوست فعلی خود، با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید تا در مورد هر گونه خطر احتمالی یا تداخل دارویی آگاه شوید.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه