کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

5 روغن طبیعی برای روماتیسم مفصلی

  • 5 روغن طبیعی برای روماتیسم مفصلی

روغن‌های طبیعی و اسانس‌های روغنی از بخش‌های مختلف گیاهان مانند ریشه، ساقه، برگ، گل یا میوه به دست می‌آیند. از این روغن‌ها برای بهبود و درمان برخی بیماری‌ها و همچنین رایحه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این روغن‌ها همچنین می‌توانند به درمان بیماری‌های مزمن دردناک مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) کمک کنند. این نوع آرتریت (التهاب مفاصل) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل شما حمله می‌کند. آرتریت روماتوئید باعث التهاب بافت مفصل، درد و تورم شده و اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند آسیب برگشت ناپذیری به غضروف و مفصل وارد کند.

5 روغن طبیعی برای مداوای روماتیسم مفصلی

اگر به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، پزشک شما احتمالا داروهایی برای کاهش التهاب و تسکین دردتان تجویز کرده است. یکی از روش‌های ایمن برای کمک به کاهش درد، استفاده از رایحه درمانی یا آروماتراپی با روغن‌های طبیعی است.

با این حال به خاطر داشته باشید که روغن‌های طبیعی و اسانس‌های روغنی بسیار قوی هستند و قبل از استفاده موضعی حتما باید آن‌ها را با روغن‌های حامل رقیق کنید. روغن‌های حامل مناسب برای این کار عبارتند از:

رایحه درمانی با روغن های طبیعی نیز بسیار معمول است. این کار با استفاده از دستگاه بخور سرد (دیفیوزر) انجام می‌شود که اسانس‌ها را به بخار خوشبو و معطر تبدیل می‌کند و شما آن‌ها را استنشاق می‌کنید.

1. روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس خواص ضد التهابی و ضد درد دارد. همچنین ممکن است به بهبود گردش خون نیز کمک کند.

در مطالعه ای در سال ۲۰۱۳، پژوهشگران تأثیر رایحه درمانی با روغن اکالیپتوس را بر کنترل درد پس از عمل تعویض کامل مفصل زانو ارزیابی کردند. این مطالعه نشان داد که استنشاق روغن اکالیپتوس می تواند به طور چشمگیری التهاب، درد و فشار خون را بعد از این عمل کاهش دهد.

اگر مبتلا به روماتیسم مفصلی هستید، می توانید این روغن رقیق شده یا ژل حاوی آن را به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا التهاب را کاهش داده و درد شما را تسکین دهد.

2. روغن زنجبیل

زنجبیل یک داروی شفابخش طبیعی است که آن را به دلیل اثرات ضد التهابی و تسکین درد که به همراه دارد می‌شناسیم. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۱ به ارزیابی اثرات ضد درد زنجبیل بر روی درد زانو و مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید پرداخت.

نتایج این مطالعه نشان داده که زانو درد بیش از نیمی از شرکت‌کنندگانی که از عصاره زنجبیل استفاده کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما به کار برده بودند، کاهش یافت. همچنین، مصرف داروهای دیگر برای درمان درد مفاصل در آن‌ها به مرور زمان کمتر شد.

برای استفاده از روغن زنجبیل جهت تسکین درد، می‌توانید چند قطره از آن را به طور مستقیم روی ناحیه‌ی دردناک بمالید. برای اثرگذاری بیشتر، بعد از ماساژ دادن موضع با روغن، از کمپرس گرم استفاده کنید. نکته‌ی مهم این است که احتمال حساسیت به زنجبیل در صورت مصرف موضعی وجود دارد، بنابراین همیشه قبل از مصرف، مقدار کمی از آن را روی ناحیه کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

3. روغن زردچوبه

زردچوبه هم یک ادویه (گیاه دارویی) و هم یک ماده‌ی شفابخش است. زردچوبه حاوی کورکومین، یک ترکیب ضدالتهابی قوی است. روغن زردچوبه برای کاهش التهاب، تحریک گردش خون و بهبود هضم غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای درمان روماتیسم مفصلی، می‌توانید روغن زردچوبه را به صورت موضعی روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید، یا آن را با استفاده از دستگاه بخور در هوا پخش کنید. ادویه زردچوبه نیز به داشتن خواص درمانی معرف است و می‌توانید آن هنگام پخت و پز به غذا اضافه کنید.

4. روغن کندر

کندر صمغ خشک شده درخت کندر است و قرن هاست که از آن به برای بخور دادن استفاده می شود. کندر را همچنین به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی، ترمیم کنندگی و ضد التهابی که دارد می‌شناسیم. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ کندر را به عنوان یک راه درمان بالقوه برای کاهش علائم التهابی، به ویژه ناشی از آرتروز تأیید کرد.

برای درمان روماتیسم مفصلی، می‌توانید روغن کندر رقیق شده را به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

5. روغن پرتقال

از میوه پرتقال روغن قدرتمندی به دست می‌آید که خواص ضد عفونی کننده، ضد التهاب و ضد افسردگی دارد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ تاثیر رایحه درمانی با روغن پرتقال را روی بیماران مبتلا به درد ناشی از شکستگی دست و پا ارزیابی کرد. شرکت کنندگانی که روغن پرتقال استنشاق کردند در مقایسه با کسانی که این کار را نکردند به طور چشمگیری دردشان کاهش یافت. پژوهشگران بر این باورند که این روغن به عنوان یک روش درمان مکمل مفید است.

شما می توانید برای کاهش درد ناشی از آرتریت (التهاب مفاصل)، روغن پرتقال رقیق شده را روی پوست خود مالیده و ماساژ دهید. همچنین می توانید با افزودن چند قطره از روغن رقیق شده پرتقال به آب وان حمام، فضایی آرامش بخش ایجاد کرده و از درد بد‌ن‌تان بکاهید. تنها نکته مهم این است که بعد از استفاده موضعی از هر گونه روغن طبیعی مرکباتی، حتما از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

سخن پایانی

روغن‌های طبیعی و اسانس‌های روغنی می‌توانند برای درمان دردهای مزمن مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) مفید باشند. با این حال، نباید از روش‌های درمانی معمول غافل شده و آن ها را کنار گذاشت. روغن‌های طبیعی باید همراه با داروهای تجویزی شما و با توصیه پزشک مصرف شوند.

به هیچ وجه نباید روغن‌های طبیعی و اسانس های روغنی را به صورت خوراکی مصرف کنید، مگر اینکه توسط یک متخصص رایحه درمانی تایید شده باشد. مهم است به خاطر داشته باشید که سازمان غذا و دارو بر روغن‌های طبیعی و اسانس‌های روغنی نظارت نمی‌کند و ممکن است در کیفیت و خلوص آنها مشکلاتی وجود داشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب یک برند باکیفیت حتما جانب احتیاط را رعایت کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی خالص روی پوست شما نیز می‌تواند باعث تحریک و عوارض جانبی بالقوه مضر شود. قبل از استفاده از هرگونه روغن، ابتدا آن را با روغن های حامل رقیق کرده و روغن رقیق شده را روی ناحیه کوچکی از پوست خود، مانند قسمت داخلی مچ دست، امتحان کنیدو به یاد داشته باشید که قبل از استفاده، از هر روش درمانی جدید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه