کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

آیا روغن زیتون چاق کننده است؟

  • آیا روغن زیتون چاق کننده است؟

با وجود این همه اطلاعات متناقضی که در مورد عوامل افزایش وزن وجود دارد، تشخیص اینکه چه چیزی را باید باور کنیم، دشوار است. شاید هنگام غذا درست کردن برایتان پیش آمده باشد که مدتی به قفسه مواد غذایی خیره شده و در این فکر فرو رفته اید که کدام ماده غذایی، از جمله روغن زیتون مورد علاقه‌تان، باعث افزایش وزن میشود و کدامیک نه. اما خبر خوب اینکه روغن زیتون فرابکر، به عنوان یک ابرخوراکی و ماده غذایی اساسی هر آشپزخانه، فواید زیادی دارد و از جمله به کاهش وزن کمک می‌کند. بیایید ببینیم چگونه؟

انتخاب های متعادل در رژیم غذایی است که تفاوت ایجاد می‌کند

روغن زیتون فرابکر سرشار از مواد مغذی است. این روغن حاوی مقادیر زیادی از ریزمغذی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آلی است که باعث تقویت سلامتی می شوند. اگر این روغن را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل سبزیجات، میوه، فیبر و سایر مواد غذایی توصیه شده مانند کربوهیدرات ها و پروتئین ها همراه کنید، و صد البته در کنار ورزش، می توانید انتظار داشته باشید که در مسیر حفظ وزن سالم باقی بمانید.

کلید اصلی هر برنامه کاهش وزن یا کنترل وزن، ماندن در مسیر درست و داشتن تعادل است. رژیم غذایی مدیترانه‌ای به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد و توانایی که برای کنترل وزن به افراد می‌دهد، یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی است. اعتقاد بر این است که تعادل بین چربی های سالم مانند روغن زیتون، میوه و سبزیجات تازه و پروتئین بدون چربی است که این فواید بی‌شمار را برای افراد به ارمغان می آورد.

اندازه‌گیری کالری

مصرف بیش از حد کالری از هر نوع روغنی باعث افزایش وزن می شود. با این حال، مصرف برخی چربی ها افزایش وزن بیشتری به همراه دارد، در حالی که برخی دیگر، چنانچه بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشند، ممکن است حتی به کاهش وزن کمک هم بکنند. برای همین توجه به این نکته ضروری است که حتی اگر مقدار کمی روغن زیتون فرابکر به رژیم غذایی خود اضافه کنید، به همان نسبت کالری وارد آن کرده‌اید. روغن زیتون فرابکر یک منبع عالی و سالم از چربی است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند به افزایش وزن کمک کند، بنابراین مهم است که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

حقیقت درباره روغن زیتون و وزن بدن چیست؟

حقیقت این است که هنگام اضافه کردن یک ماده غذایی با کیفیت یا یک مکمل غذایی به رژیم غذایی خود، ابتدا باید ببینید چه انتظاری از آن دارید. اگر هدف شما کاهش وزن است، باید مطمئن شوید که همچنان کسری کالری رژیم غذایی شما حفظ می‌شود. یعنی میزان دریافت کالری شما از آن کمتر از میزان کالری باشد که می‌سوزانید. در این صورت فواید سلامتی که می توانید از روغن زیتون فرابکر انتظار داشته باشید، حتی اگر نه مستقیم، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

خواص روغن زیتون مانند کمک به هضم غذا، کاهش مقاومت به انسولین و مبارزه با التهاب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. این مزایا به شما این امکان را می دهند که مطمئن شوید بدن شما به درستی کار می کند و چربی اضافی ذخیره نمی‌کند. به همین دلایل است که برخی افراد حتی صبح‌شان را با یک قاشق روغن زیتون شروع می‌کنند!

چربی‌های تک غیراشباع چربی دور شکم را کاهش می‌دهند

بر اساس برخی مطالعات انجام شده، رژیم‌های غذایی که حاوی مقادیر مناسبی از روغن زیتون فرابکر و سایر غذاهای سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع هستند، ممکن است در کاهش ذخیره چربی شکم مفید باشند. روغن زیتون، آجیل و تخمه، آووکادو و ماهی‌های چرب همگی حاوی مقادیر بالایی از این اسیدهای چرب هستند.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه