کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

عمر مفید و ماندگاری روغن های حامل

  • عمر مفید و ماندگاری روغن های حامل

توجه کنید که عمر مفید یک روغن به تاریخ تولید و میزان قرار گرفتن آن در معرض گرما بستگی دارد. اغلب توصیه می شود که روغن ها را در یخچال نگهداری کنید. البته در برخی موارد نیز – مثلا چنانچه مقادیر زیادی روغن دارید - می توانید آن را منجمد کنید. فهرست زیر به شما یک درک نسبی از عمر مفید روغن ها در شرایط عادی (به غیر از نگهداری در دمای بالا) ارائه می دهد. اگر امکان نگهداری روغن‌های خود را در یخچال یا فریزر ندارید، حداقل می توانید آن‌ها را در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. بهتر است از تولید کننده در مورد سن روغن سوال کنید. عمر مفید روغن از زمان فراوری آن شروع می شود.

یکی دیگر از عواملی که باید هنگام انتخاب روغن مناسب برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست در نظر بگیرید، طول و ساختار زنجیره کربن درون روغن است. زنجیره کربن درون روغن، پایداری آن را تعیین می کند. برای مثال، یک روغن کاملاً اشباع شده معمولاً پایدارتر است، در حالی که در مورد روغن های چند غیر اشباع چنین نیست. برای اینکه یک محصول نهایی پایدارتر داشته باشید، باید روغن های ناپایدارتر را به مقدار کمتر و روغن های پایدارتر را به مقدار بیشتر با هم ترکیب کنید. این کار ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما اگر درک درستی از نوع روغن و ساختار آن به دست بیاورید، واقعاً به شما کمک می کند تا هنگام ساختن فرمول برای محصولات مراقبت از پوست خانگی انتخاب بهتری داشته باشید.

امیدواریم این فهرست به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید چه روغن هایی را برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست خانگی خود انتخاب کنید و چگونه با توجه به عمر مفیدی که دارند از آنها استفاده کنید.

اکنون، بیایید با نگاهی به فهرست زیر که حاوی روغن های مختلف و خواص اساسی آنها و همچنین عمر مفید آنها است شروع کنیم.

نام روغنعمر مفیدتوضیحات
روغن هسته زردآلو1 سالروغن هسته زردآلو برای ساخت محصولات مراقبت از پوست فوق‌العاده است زیرا به خوبی جذب پوست می‌شود و بدون باقی گذاشتن چربی اضافی، اثر خود را می‌گذارد. این روغن دارای خواص ضدالتهابی، ضدپیری، آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی است. یک انتخاب عالی برای محصولات کودک، و برای پوست‌های حساس و بالغ است. از آنجایی که این روغن خاصیت نرم‌کنندگی دارد، می‌تواند پوست را صاف و نرم کند. ملایم و مرطوب‌کننده است.
روغن آرگان2 سالروغن آرگان سبک است و به راحتی جذب پوست بدن می شود. روغن آرگان ممکن است به تنظیم تولید سبوم (چربی طبیعی پوست) که پوست مستعد به آکنه را متعادل می کند، کمک کند. ویتامین E موجود در آن ممکن است به محو شدن جای زخم ها و صاف شدن بافت پوست کمک کند. برای هر نوع پوستی قابل استفاده است، با این حال استفاده زیاد از آن در افرادی که پوست چرب دارند احتمالا پوست آنها را چرب و چیلی خواهد کرد.
روغن آووکادو1 سالروغن آووکادو به لطف ویتامین‌های A و E موجود در آن، برای آبرسانی و بهبود ظاهر پوست فوق‌العاده است – این آنتی‌اکسیدان‌ها با همکاری هم رنگ پوست را بهبود می بخشند. این روغن کمی سنگین‌تر است و ممکن است در برخی افراد باعث بسته شدن منافذ پوست شود، اما برای افرادی که پوست و موی خشک دارند، مفید است.
روغن بذر هویج
1 سالروغن بذر هویج سرشار از آنتی اکسیدان ها (ویتامین های E و C) است که باعث می شود برای پوست های در حال پیر شدن بسیار ارزشمند باشد و از آنها در برابر عوامل محیطی محافظت کند. این روغن می تواند برای تمام انواع پوست مناسب باشد، اما مانند هر چیز دیگری، ابتدا آن را تست کنید. ممکن است برای پوست های چرب خیلی روغنی باشد.
روغن کرچک
1 سالروغن کرچک خواص سم زدایی قوی دارد. ممکن است در ابتدای استفاده باعث جوش زدن و آکنه شود، اما چیزی نمی گذرد که پوست را آرام می کند. حاوی ماده ای به نام اسید ریسینولئیک است که سرشار از امگا 9 بوده و آن را به روغنی عالی برای کاهش التهاب تبدیل می کند. اغلب به تنهایی به عنوان سرم چشم در شب و برای افزایش طول مژه، در کنار بسیاری از فواید دیگر برای پوست و مو استفاده می شود. با این حال، کمی بی نظم یا آشفته (messy) است. روغن کرچک را به راحتی می توانید به فرمول خود اضافه کنید.
روغن نارگیل
2 تا 4 سالاین روغن دارای خواص ضد میکروبی، سرشار از ویتامین E، تسکین دهنده، محافظ و مرطوب کننده است و محافظت طبیعی در برابر اشعه UV (حدود 4-6) دارد و به راحتی جذب پوست می شود. برای افرادی که پوست خیلی خشک دارند عالی است، اما برای دیگران ممکن است بیش از حد چرب و سنگین باشد و منافذ را مسدود کند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن شامل ویتامین های A، C و E است.
روغن هسته انگور
3 ماه تا 1 سالروغن مناسبی برای اکثر انواع پوست و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین E است. با کوله باری از اسیدهای چرب مرطوب کننده، یک سد محافظ روی پوست ایجاد کرده و رطوبت آن را حفظ می کند. این روغن بسیار سبک است و به راحتی جذب پوست می شود، بدون اینکه اثری از چربی باقی بگذارد.
روغن جوجوبا
5 سالاین در واقع اصلا روغن نیست، بلکه یک موم مایع است و به دلیل شباهتی که به ترشحات چربی طبیعی پوست - که باعث مرطوب نگه داشتن آن می شود - دارد، برای انواع پوست مناسب است. با متعادل کردن چربی پوست (باز هم به دلیل شباهت آن به ترشحات طبیعی چربی پوست) برای درمان آکنه عالی عمل می‌کند. با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی که دارد برای پوست‌های چرب یا مختلط فوق‌العاده است.
روغن هسته انار
1 سالروغن هسته انار چه به تنهایی و چه در یک فرمول همراه با روغن های دیگر استفاده شود، استثنایی عمل می کند است. همچنین می توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد. یک مرطوب کننده غنی است که باعث تسکین و تغذیه پوست می شود و به خصوص برای آبرسانی پوست های خشک مناسب است.
روغن آفتابگردان
1 سالاین روغن دوست داشتنی سرشار از ویتامین‌های A، B، D و E، مواد معدنی و همچنین حاوی اجزای مفید لسیتین و اسیدهای چرب غیر اشباع است. یک نرم کننده و حالت دهنده عالی برای پوست. این یک روغن حامل مقرون به صرفه است که هم در محصولات ماساژ درمانی و هم محصولات رایحه درمانی می توان از آن استفاده کرد.
روغن بادام شیرین
6 ماه تا 1 سالروغن بادام شیرین پوست را نرم می کند و به آن آرامش می دبخشد. برای روشن کردن پوست عالی است. برای زیر چشم و جای زخم ها فوق العاده است. می توانید آن را به تنهایی و یا در ترکیب با روغن های دیگر استفاده کنید. برای مو و ناخن نیز عالی است و به بیانی دیگر یک روغن ضد پیری است.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه