کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

بهترین روغن‌ها برای پوست صورت

  • بهترین روغن‌ها برای پوست صورت

دیگر وقت خداحافظی با مرطوب کننده‌های معمولی فرا رسیده است. روغن‌های صورت به لطف توانایی طبیعی خود در آبرسانی و تغذیه انواع پوست، به یکی از ضروریات هر کیف لوازم آرایشی تبدیل شده‌اند. این روغن‌ها با فرمولاسیون‌های طبیعی، طراوت و درخشندگی را به پوست شما هدیه می‌دهند.

برخلاف ظاهر نامشان، روغن‌های صورت باعث چرب شدن پوست نمی‌شوند و برعکس، انتخاب مناسبی برای مبارزه با جوش‌های پوستی هستند! بهتر از همه اینکه سرشار از مواد مغذی مانند پلی‌فنول‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به کاهش التهابات و ایجاد درخشندگی طبیعی در پوست کمک می‌کنند.

روغن‌های صورت دیگر تنها مختص پوست‌‌های خشک نیستند! اگر به دنبال کاهش قرمزی، رفع تحریک ناشی از آکنه یا روزاسه، افزایش حجم پوست یا صرفاً آبرسانی عمیق پوست هستید، تا انتها با ما همراه باشید تا بهترین روغن‌های طبیعی متناسب با نیازهای پوستتان را پیدا کنید.

روغن نارگیل

این روغن خوشبو و خوراکی که از فشردن مغز نارگیل به دست می‌آید، نه تنها در محصولات مراقبت از پوست بلکه در دستور پخت اسموتی‌ها و خوراکی‌های مختلف کاربرد دارد. به دلیل خواص درمانی قابل توجه روغن نارگیل، محبوبیت آن در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

روغن نارگیل مملو از ویتامین E است و به عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی سنتی کاربرد دارد. همچنین حاوی اسیدهای چرب زیادی است که مانند یک سد محافظتی عمل کرده و رطوبت را در پوست حفظ می‌کند. این روغن به طور طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و به محافظت از پوست و مو در برابر عوامل محیطی، به ویژه در ماه‌های سرد زمستان، کمک می‌کند. نکته‌ی جالب این است که عطر دلنشینی نیز دارد!

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت جامد دارد و در حدود 24 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود. این بدان معناست که اگرچه ممکن است در دمای اتاق بافتی مشابه وازلین داشته باشد، اما به محض استفاده روی پوست آب می‌شود. با این حال، روغن نارگیل برای افرادی که پوست چرب دارند ممکن است کمی سنگین باشد. می‌توانید از آن در حمام به عنوان یک کرم اصلاح یا نرم‌کننده و مرطوب‌کننده مو استفاده کنید یا بعد از حمام به عنوان جایگزینی طبیعی برای لوسیون‌ها یا نرم‌کننده‌های بدون آبکشی مصرف نمایید.

روغن آرگان

این روغن از مغز میوه درخت آرگان مراکشی به دست می‌آید و یک تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده قوی برای انواع پوست است.

روغن آرگان سرشار از ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است. این روغن به اندازه‌ای سبک است که می‌توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده روزانه و غیرچرب استفاده کرد. علاوه بر آن می تواند برای درمان افرادی که مشکلات پوستی جدی تری مانند اگزما یا روزاسه دارند نیز مورد استفاده قرار بگیرد. روغن آرگان به لطف خواص آنتی اکسیدانی خود، با دفع آسیب رادیکال های آزاد، به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و در نتیجه پوستی درخشان و سالم را برای شما به ارمغان می آورد. 

روغن آرگان فراتر از یک مرطوب‌کننده برای پوست خشک عمل می‌کند. این روغن با تنظیم چربی طبیعی پوست (سبوم) به کنترل چربی در افراد با پوست چرب نیز کمک می‌کند. این روغن مغذی را می توانید هم به عنوان یک مرطوب‌کننده زیر آرایش و هم به عنوان یک ماسک شب استفاده کنید. همچنین گزینه مناسبی برای آبرسانی و تقویت موهای خشک و ناخن‌ها می‌باشد.

روغن مورینگا

این روغن  از دانه‌های درخت مورینگا استخراج می‌شود که به دلیل خواص بی‌نظیرش در سلامتی و زیبایی، به "درخت معجزه" معروف است.

روغن مورینگا ترکیبات منحصر به فردی که دارد. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها (مانند A، C و E)، مواد معدنی (مانند کلسیم، آهن و پتاسیم) و اسیدهای چرب ضروری (امگا 3 و امگا 6) است. وجود این ترکیبات مفید، روغن مورینگا را به یک مرطوب‌کننده قوی، ضد التهاب، ضد پیری، ضد میکروب و مناسب برای انواع پوست و مو تبدیل می‌کند.

روغن مورینگا به دلیل ترکیبات مغذی و مفید خود، کاربردهای فراوانی برای پوست و مو دارد. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از آن به عنوان مرطوب‌کننده قوی، ضد التهاب، ضد پیری، ضد میکروب، روشن‌کننده پوست، تقویت کننده مو، ضد ریزش مو، درمان موخوره و نرم کننده مو اشاره کرد. این روغن برای انواع پوست و مو مناسب است و به سرعت جذب می‌شود بدون اینکه حس چربی یا سنگینی از خود به جا بگذارد.

روغن هسته رزهیپ

این روغن مغذی و قدرتمند که یکی از بهترین روغن‌های ضد پیری برای پوست است، از طریق روش پرس سرد از دانه‌های نوع خاصی از گل رز که عمدتا در شیلی کشت می‌شود، به دست می‌آید.

روغن هسته رزهیپ سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های E، C، D و بتاکاروتن است. این ترکیب شگفت‌انگیز به محافظت و آبرسانی پوست، مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. اما مزایای آن به همین موارد محدود نمی‌شود! ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن با احیای پوست، خاصیت ارتجاعی آن را دوباره برقرار میسازد، به رفع لکه‌های تیره کمک کرده و جای زخم‌ها را کم‌رنگ‌تر می‌کند.

روغن هسته رزهیپ به دلیل اینکه یک روغن "خشك" محسوب می‌شود، به راحتی در پوست جذب می‌شود. می‌توانید این روغن را به تنهایی یا به همراه سایر روغن‌ها یا لوسیون‌ها به عنوان یک مرطوب‌کننده و یا جوانساز قوی استفاده کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از گیاهان بومی آمریکای شمالی به دست می‌آید و برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی - از آکنه و پسوریازیس تا آفتاب‌سوختگی - کاربرد دارد. با این حال، این ماده در واقع به طور کامل روغن نیست، بلکه عصاره گیاهی تشکیل شده از استرهای موم مایع است. دانستن این موضوع اهمیت دارد، زیرا روغن جوجوبا از نظر ساختاری و شیمیایی شبیه‌ترین ماده در طبیعت به چربی طبیعی پوست (سبوم) است و عملکرد آن را تقلید می‌کند.

روغن جوجوبا به دلیل شباهت ساختاری به چربی طبیعی پوست، می‌تواند بسته به اینکه پوستتان چربی زیادی تولید می‌کند یا برعکس، دچار خشکی است، چربی پوست را تعدیل کند. به این ترتیب، به تعادل تولید سبوم کمک کرده و در رفع آکنه و جوش موثر است. روغن جوجوبا با کوله باری از مواد معدنی و مغذی مفید، به عنوان یک نرم‌کننده عمل کرده و پوست را تسکین می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را در طول روز تامین می‌کند.

افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند صبح ها یا شب ها چند قطره از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب‌کننده و متعادل‌کننده چربی پوست صورت استفاده کنند. همچنین برای افرادی که پوست حساسی دارند، جایگزین مناسبی برای لوسیون بدن است. علاوه بر این، از روغن جوجوبا می‌توان به عنوان یک درمان مو برای رفع شوره سر و تقویت پوست سر استفاده کرد.

سخن آخر

روغن‌های صورت شاید یکی از مهم‌ترین رازهای پنهان آرایشگران و سلبریتی‌ها برای داشتن پوستی صاف و درخشان باشد. این روغن‌ها به سرعت جذب پوست شده و رطوبت مورد نیاز آن را بدون باقی گذاشتن احساس چربی تأمین می‌کنند. علاوه بر این، این عصاره‌های طبیعی باکیفیت نسبت به بسیاری از محصولات گران‌قیمت بازار، مقرون‌به‌صرفه هستند. بنابراین، دفعه بعد که به دنبال خرید محصولات جدید مراقبت پوست هستید، چرا تجربه‌ای متفاوت را با این روغن‌های شگفت‌انگیز امتحان نمی‌کنید؟

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه