کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

روغن آووکادو چه خواصی برای پوست دارد؟

  • روغن آووکادو چه خواصی برای پوست دارد؟

چرا باید از روغن آووکادو استفاده کنیم؟

روغن آووکادو یک ابزار فوق‌العاده برای پختن غذاهای خوشمزه و سالم است. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. اما آیا تا به حال به استفاده از این میوه خوشمزه برای نرم کردن و درمان مشکلات پوستی خود فکر کرده‌اید؟

این روغن سبک که به راحتی جذب می‌شود، فواید بی‌شماری برای پوست شما دارد، از مرطوب کردن دست‌های خشک گرفته تا عمل به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی. روغن آووکادو را می‌توانید مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با محصولات زیبایی مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آیا مصرف روغن آووکادو روی پوست فایده‌ای هم دارد؟

روغن آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌هایی است که به پوست شما کمک می‌کند تا نرم، محکم و انعطاف‌پذیر باقی بماند. روغن آووکادو را می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌های مواد غذایی یا بهداشتی تهیه کرده و برای موارد زیر به کار ببرید:

  • تسکین خارش پوست
  • ترمیم پوست ترک‌خورده
  • بازگرداندن رطوبت به پوست خشک
  • آبرسانی و مرطوب کردن پوست
  • محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)
  • پیشگیری از آسیب رسیدن به پوست

برخی افراد ممکن است روغن آووکادو را یک اسانس روغنی بدانند، اما این به هیچ وجه درست نیست. روغن آووکادوی غلیظ و سبز رنگ، در واقع یک روغن حامل در نظر گرفته می شود.

اسانس‌های روغنی، روغن های روان کننده بسیار غلیظی هستند که از قسمت های معطر یک گیاه مانند ریشه یا برگ و به روش تقطیر استخراج می شوند. روغن های حامل از دانه ها، مغزها یا سایر قسمت های چرب میوه به دست می آیند و برای کمک به رقیق کردن اسانس‌های روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسانس‌های روغنی تبخیر می شوند و بوی تندی دارند، در حالی که روغن های حامل اینطور نیستند.

مزایای اصلی روغن آووکادو، تسکین و مرطوب کردن پوست است، بنابراین اگر پوست چرب دارید احتمالا کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت. استفاده از روغن آووکادو چربی زیادی روی پوست باقی نمی گذارد.

تحقیقات درباره روغن آووکاده چه می‌گوید؟

تحقیقات نشان داده‌است که مصرف روغن‌های طبیعی مانند روغن آووکادو می‌تواند برای پوست شما فوایدی به همراه داشته باشد. این فواید چه زمانی که از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید و چه زمانی که آن را با محصول دیگری مانند کرم پوست مورد علاقه‌تان ترکیب کنید، وجود دارد.

بتاکاروتن، لسیتین، اسیدهای چرب و ویتامین‌های A، D و E موجود در روغن آووکادو به مرطوب‌سازی و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV کمک می‌کند و همچنین باعث افزایش سوخت‌وساز کلاژن می‌شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که یک کرم موضعی حاوی روغن‌های آووکادو، درخت چای، روغن شترمرغ و جوجوبا اثرات ضد میکروبی مثبتی دارد.

روغن آووکادو همچنین ممکن است به بهبود زخم نیز کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در روغن آووکادو می‌تواند روند بهبود زخم را سرعت بخشد.

نتایج بالا از مطالعات جانوری به دست آمده است. برای مطالعه تأثیر روغن آووکادو روی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

برخی شواهد نشان می‌دهد که روغن آوکادو می‌تواند به درمان بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس پلاکی کمک کند. پسوریازیس پلاکی یک بیماری مزمن خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه‌های قرمز، ضخیم و پوسته‌پوسته روی پوست می‌شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۱ نشان داد که مخلوط کردن روغن آووکادو با کرم ویتامین B-12 می‌تواند علائم پسوریازیس را برای مدت طولانی‌تری نسبت به درمان رایج با ویتامین D-3 تسکین دهد. پژوهشگران بر این باورند که کرم حاوی ویتامین B-12 و روغن آووکادو می‌تواند به عنوان یک درمان موضعی بلندمدت برای پسوریازیس مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه استفاده از روغن آووکادو روی پوست

روغن آووکادو را می توانید به روش های مختلفی وارد برنامه مراقبت از پوست خود کنید. این روغن را می توانید روی پوست خود ماساژ دهید، آن را مانند ماسک روی صورت خود بمالید یا چند قطره از آن را به لوسیون بدن داخل حمام خود اضافه کنید. بدون هیچ عارضه جانبی می توانید هر روز یا چند بار در ماه از روغن آووکادو استفاده کنید. روغن آووکادو را به روش های زیر امتحان کنید:

  • به عنوان لوسیون برای پوست ترک خورده: بعد از حمام، مقدار مناسبی از روغن آووکادو را روی پوست خود ماساژ دهید. می توانید از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید یا چند قطره به لوسیون بدن روزانه خود اضافه کنید
  • به عنوان روغن مرطوب کننده صورت: دو سوم از یک بطری 30 میلی لیتری را با روغن آووکادو پر کنید. یک روغن مغذی دیگر مانند روغن تامانو یا روغن شترمرغ استرالیایی (Emu Oil) را انتخاب کنید و از آن برای پر کردن یک سوم باقی مانده بطری استفاده کنید. سه تا چهار قطره از اسانس روغنی مورد علاقه خود مانند اسطوخودوس یا گل سرخ را نیز اضافه کنید. درب بطری را محکم ببندید و خوب تکان دهید.

روغن خانگی خود را کمی روی کف دست بریزید، انگشتان خود را در روغن فرو کنید و آن را روی صورت خود بمالید. همچنین می توانید از این روغن به عنوان مرطوب کننده دست نیز استفاده کنید. این روغن تا یک سال ماندگاری دارد به شرطی که بطری آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

  • به عنوان ماسک صورت خانگی: یک آووکادوی رسیده را به صورت مکعبی خرد کنید و کمی روغن آووکادو به آن اضافه کنید. با چنگال یا قاشق آن را به صورت یکدست له کنید. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. بسته به نوع پوست خود می توانید ماسک آووکادو را با آب گرم یا پاک کننده صورت بشویید.
  • به عنوان یک کرم ضد چروک طبیعی: ¼ پیمانه روغن آووکادو را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، ½ قاشق چایخوری روغن ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری کره شی (شی باتر) در یک ظرف شیشه‌ای مخلوط کنید. شیشه را بدون درب آن در قابلمه ای که تا حدود ده سانتی متر از آب پر شده است، قرار دهید. بگذارید کمی بجوشد. در حالی که مواد داخل شیشه ذوب می شوند، آن ها را هم بزنید. پس از ذوب شدن، کرم را در یک شیشه کوچک‌تر بریزید و بگذارید تا مخلوط سفت شود. در شیشه را بگذارید و کرم را در جای خنک نگهداری کنید.

خطرات احتمالی و اقدامات احتیاطی

در خصوص عوارض جانبی روغن آووکادو مطالعات کمی انجام شده است. بنابراین مانند هر محصول دیگری، بهتر است قبل از استفاده از روغن آووکادو روی پوست خود، ابتدا یک تست حساسیت انجام دهید.

برای انجام این کار، مقدار کمی از روغن به اندازه یک نخود را روی قسمت داخلی ساعد خود بمالید. اگر طی 24 ساعت هیچ گونه سوزش یا التهابی را تجربه نکردید، استفاده از این روغن برای شما احتمالا بی خطر است.

اگر به آووکادو حساسیت دارید، قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

اگر می خواهید روغن آووکادو را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید، کار سختی پیش رو ندارید. روغن آووکادو به راحتی در فروشگاه های اینترنتی و با قیمتی مناسب در دسترس است. همچنین می توانید این روغن را از فروشگاه های محلی مواد ارگانیک تهیه کنید.

با مصرف روغن آووکادو، ممکن است در لحظه حس بهتری روی پوست خود داشته باشید. اما برای اینکه نتایج بلندمدت آن را ببینید، باید به طور مداوم و در طول زمان از این روغن استفاده کنید.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه