کد تخیف 10% روی تمامی محصولات، ویژه اولین سفارش: DAROUEI

حمام رایحه درمانی چیست؟

  • حمام رایحه درمانی چیست؟

حمام معطر و لذت بردن از روغن‌های طبیعی هنگام حمام کردن

حمام کردن با اسانس‌های روغنی، لذتی دوچندان دارد. آب گرم به خودی خود آرامش‌بخش است و اگر با اسانس‌های روغنی مناسب ترکیب شود، اثر آن چند برابر می‌شود. یک حمام معطر می‌تواند راهی عالی برای رها شدن از استرس و اضطراب، تسکین درد عضلانی و یا ایجاد یک محیط عاشقانه باشد. اما هنگام استفاده از اسانس‌های روغنی در حمام باید احتیاط کرد. این روغن‌ها را هرگز نباید به طور مستقیم به آب حمام اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

ژاپنی‌ها از دیرباز به خواص آرامش‌بخش حمام آب گرم پی برده و برای آن ارزش زیادی قائل هستند. در ژاپن، مرسوم است که قبل از ورود به وان حمام، خود را زیر دوش یا در لگن جداگانه‌ای با آب گرم و صابون شستشو و آبکشی می‌کنند. سپس از یک حمام داغ و طولانی (معمولاً داغ‌تر از حد معمول در کشورهای غربی) در وان حمام لذت می‌برند. شستشو کردن در آب وان حمام را کار ناشایستی به حساب آورده و آب را برای استفاده‌ی دوباره اعضای خانواده نگه می‌دارند و گرم می‌کنند. کارمندان ژاپنی بعد از یک روز کاری سخت، از محل کار به خانه زنگ می‌زنند و طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که حمام آب گرم آماده باشد تا به محض ورود به خانه از آن لذت ببرند.

افزودن اسانس‌های روغنی و روغن‌های حمام به وان حمام

اسانس‌های روغنی را مستقیماً به آب حمام اضافه نکنید.

استفاده از اسانس‌های روغنی در حمام می‌تواند برای سلامت عاطفی و جسمی ما بسیار مفید و آرامش‌بخش باشد، اما باید هنگام استفاده از اسانس‌های روغنی در حمام احتیاط زیادی کرد. اسانس‌های روغنی در آب حل نمی‌شوند و می‌توانند در نقاطی که مستقیماً با پوست تماس پیدا می‌کنند جمع شده و باعث تحریک شدید پوست شوند. بنابراین برای حل کردن این روغن‌ها قویاً توصیه می‌شود که از یک حلال مانند پلی سوربات ۲۰ استفاده کنید. (برای استفاده از حلال، دستورالعمل ارائه شده توسط فروشنده را دنبال کنید.) بعد از اینکه وان را پر از آب کردید، روغن و حلال را به آب اضافه کنید و قبل از اینکه وارد وان شوید، آنها را خوب به هم بزنید. حتما بروشور راهنمای ایمنی اسانس روغنی که از آن استفاده می کنید را مطالعه کنید. بهتر است از روغن‌هایی که احتمال تحریک و آلرژی‌زایی آن‌ها بیشتر است، حتی در صورت رقیق شدن یا استفاده از حلال، در حمام استفاده نکنید.

برای تجربه یک حمام پراحساس این روغن‌ها را در نظر بگیرید:

  • چوب صندل
  • گل رز
  • یلانگ یلانگ
  • نعناع هندی
  • بهارنارنج

برای تجربه یک حمام آرامش بخش می‌توانید از این روغن‌ها استفاده کنید:

باز هم تأکید می‌کنیم که حتما قبل از استفاده از هر اسانس روغنی، نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید. بهتر است از روغن‌هایی که حساسیت ایجاد می‌کنند، خودداری کنید. بعضی از روغن‌هایی در حمام باید از آنها پرهیز کنید عبارتند از: ریحان، پونه کوهی، آویشن، جوز هندی، دارچین، میخک، فلفل سیاه و برگ بو.

نمک حمام رایحه درمانی

نمک حمام معمولا از نمک دریا یا سنگ نمک به دست می آید. این نمک‌های طبیعی علاوه بر سدیم، حاوی مواد معدنی دیگری نیز هستند. استفاده از نمک در حمام به دفع سموم بدن، بهبود گردش خون، کاهش دردهای عضلانی و حتی کمک به افرادی که از اگزما یا پسوریازیس رنج می‌برند، کمک می‌کند.

نمک حمام از نظر دانه در اندازه‌های مختلف ریز و درشت موجود است. ترکیب انواع مختلف نمک و اندازه دانه آن‌ها می‌تواند به طیف وسیعی از ترکیب‌های زیبا و مفید برای سلامتی منجر شود.

خوشبو کردن نمک حمام با روغن های طبیعی (حتما از یک حلال استفاده کنید!) کار ساده ای است و به شما این امکان را می دهد که فواید درمانی و رایحه روغن‌ها را با خواص نمک ترکیب کنید.

البته استفاده از اسانس‌های روغنی برای خوشبو کردن نمک حمام، یک ایرادی هم دارد و آن این که عطر این نمک‌ها زمانی که به آب حمام اضافه می‌شود به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در بهترین حالت، نمک حمام را باید موقع پر کردن وان و زیر آب روان اضافه کنید تا به خوبی در آب حل شود. استراحت در وان حمام روی دانه‌های درشت نمک می‌تواند کمی ناخوشایند باشد. با این حال، هنگام افزودن نمک حمام زیر آب روان، عطر آن ممکن است به سرعت پراکنده شود.

برخی از افراد نمک‌های حمام خود را با جوهر مایع یا پودر رنگی میکا مخلوط می‌کنند. سنگ نمک هایی مانند نمک هیمالیا به طور طبیعی به رنگ صورتی یا قرمز متمایل به صورتی هستند.

دقت کنید که اسانس‌های روغنی را روی نمک حمام نریزید چون پس از افزودن آن‌ها به آب حمام، روغن از از نمک جدا شده و باعث ایجاد خطر سوزش و حساسیت می شوند.

اطلاعات نوشته شده در وبلاگ و وب سایت ما فقط برای اهداف خلاقانه و آموزشی است. این اطلاعات نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های پزشکی استفاده شود. تمام سوالات مربوط به هر گونه مشکلات سلامتی باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود. ما فقط افراد معمولی هستیم که عاشق آزمایش و کار با محصولات گیاهی طبیعی به منظور تقویت و ارتقای سلامتی و تندرستی هستیم. کاوش در شیوه های تاریخی و معاصر گیاه درمانی با هدف کسب علم و رضایت شخصی، برای ما لذت بخش و مایه افتخار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

بدون دیدگاه